בתל אביב חוזרים לרחובות, אבל באופניים

לפני 4 שנים, 7 חודשים - 1 מאי 2020, כלכליסט
Illustration
Illustration
בזמן שהאוטובוסים עדיין ריקים ברובם, נרשמה עלייה של 70% בשימוש בשירות האופניים העירוני תל אופן

עם הגדלת מספר העסקים שמורשים לפעול, והתרופפות מסוימת במשמעת הסגר, גדל מספרם של הישראלים שיוצאים לרחובות בימים האחרונים.

בעוד שהאוטובוסים עדיין ריקים למדי ברוב שעות היום, מעידים נתוני שירות השכרת האופניים העירוני בתל אביב, תל אופן, על זינוק של כ-70% במספר המשתמשים בימים האחרונים. 

מספר המשתמשים בשירות, שהידרדר ל-30 איש ביום בלבד בימי שיא הסגר, עליה ליותר מ-200 נכון להיום (א'). רוב השימושים הם במרכז העסקי של תל אביב ופחות לרכיבה לחוף הים, לאור המגבלות על פעילות הפנאי. המספרים עדיין נמוכים מאלה שנרשמו בתל אופן לפני משבר הקורונה, שעמדו על 1,500 השכרות יומיות, אולם בכל יום נרשמת עלייה של עשרות שוכרים.

תל אביב היא מקרה מבחן לשימוש בתחבורה ציבורית בתקופה של התפרצות הנגיף. מספר הנוסעים בכל אוטובוס מוגבל ל-20 איש וכל נוסע מחויב בחבישת מסכה, במטרה להקטין את סכנת ההדבקה, אולם רבים עדיין נרתעים מנסיעה משותפת עם זרים כיום. עם זאת, לעלייה במספר המשתמשים סייעה גם הוזלת המנוי היומי לשירות ב-50% ל-8.5 שקלים.

גם חברות הקורקינטים שעצרו את פעילותן בימי שיא הסגר, החלו להחזיר לרחובות את הכלים שלהן. עיריית תל אביב אמורה להחליט בקרוב על עתידו של תל אופן, האם להאריך את החוזה עם מפעילת השירות FSM שמסתיים בסוף 2020, והאם לסבסד לחברה את ההשקעה בהשקת אופניים חשמליים.

Support Ukraine