מצלמות וידאו יאכפו נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית

לפני 7 שנים, 8 חודשים - 14 יולי 2016, Walla!
מצלמות וידאו יאכפו נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית
עריית תל אביב תציב מצלמות וידאו נייחות לאכיפת נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי תחבורה ציבורית ברחבי העיר. הקנס, 250 שקל. המטרה, לפנות אל הדרך לתחבורה ציבורית

עריית תל אביב תחל בקרוב להציב עשרות מצלמות וידאו נייחות לאכיפת נסיעה שלא כדין בנתיבי תחבור הציבורית - כך בהודעה שהפיקה עריית תל אביב. שיטת אכיפה זו התאפשרה לאחר תיקון שבוצע בפקודות התעבורה המקנה לרשויות המקומיות סמכות לבצע אכיפה נגד כלי רכב פרטיים בנתיבים המיועדים לשימוש תחבורה ציבורית בלבד.

בעריית תל אביב מקווים שאכיפה זו תסייע בפינוי הצירים עבור כלי הרכב הציבוריים ובכך לתת להם את הקדימות המגיעה להם בתנועה וכן מאמינים שהקלה בתנועת האוטובוסים תביא לעליה בשימוש בהם ברחבי העיר. כיום עומד הקנס על נסיעה שלא כדין בנתיב תחבורה ציבורית על 250 שקל, אך במשרד התחבורה מקדמים הכפלה של קנס זה לכדי 500 שקל להגברת ההרתעה. לדברי עריית תל אביב, האכיפה תחל להתבצע בחודשים הקרובים ותחילה תישלחנה אזהרות לנהגים בדואר, לפני הקנסות בפועל. מעריית תל אביב נמסר כי משך הזמן להגעת הדו"ח לבית הנהג עומד על שבועיים ועד חודש מיום ביצוע העבירה.

בשלב זה, יותקנו מצלמות האכיפה ברחובות אבן גבירול, דיזנגוף, בן יהודה, יהודה המכבי, דרך נמיר, דרך מנחם בגין, המלך ג'ורג', אלנבי, אילת, דרך יפו- תל-אביב, העלייה, דרך שלמה, ארלוזורוב, המסגר, החשמונאים, הכובשים, יצחק אלחנן, מרמורק, השחר, שדרות ירושלים, הרברט סמואל, שדרות הר ציון, דרך חיל השריון וקרליבך.

ההחלטה להחמיר את האכיפה מגיעה זמן קצר לאחר שעריית תל אביב ומשרד התחבורה קידמו היתר לכלי רכב דו-גלגליים לעשות שימוש בנתיבים אלו גם כן. מעריית תל אביב נמסר לפניתנו בנושא הפעלת המצלמות, כי המצלמות יהיו אוטומטיות, אולם הפיענוח יעשה על ידי גורם מקצועי כדי למנוע ככל הניתן טעיות. כמו כן, לדוגמה כאשר הנתיב הימני הוא נת"צ אולם רק ממנו ניתן לפנות ימינה, מצלמה אחת תוצב על הנת"צ ומצלמה נוספת תוצב מיד עם הפניה ימינה כך שאם הרכב צולם נוסע בנת"צ ניתן לבחון (באמצעות הגורם האנושי) האם עשה זאת מתוך כוונה לפנות (ואז לא יקבל דו"ח) או כי עבר על החוק (בסיוע המצלמה מעבר לרמזור בנת"צ) ואז יקבל דוח.

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א-יפו, הממונה על תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות:
"נתיבי תחבורה ציבורית נועדו אך ורק לתחבורה הציבורית, כדי לתת לנוסעים בתחבורה ציבורית עדיפות על פני הנוסעים ברכב פרטי ולהבטיח שהנתיבים שיועדו לתחבורה ציבורית אכן ישמשו לייעודם. בכל אופן לא תתבצע אכיפה לפני שתתבצע הסברה ויעשה פרסום ואני מקווה שנהגים שהיום שמים פס על החוק ישנו את הרגליהם וישמרו על החוק. בסופו של יום חתך הדרך מוגבל והחלוקה שלו צריכה להיעשות באופן דמוקרטי וצודק שמקנה יותר זכות דרך לאוטובוס עם 50 נוסעים על פני רכב פרטי עם נהג בודד"

Support Ukraine