רשות המיסים דוחה את הטלת המס על שמנים ותחליפי דלקים

לפני 3 שנים, 8 חודשים - 29 יוני 2020, כלכליסט
רשות המיסים דוחה את הטלת המס על שמנים ותחליפי דלקים
ממכתב ששלחה הרשות היום לעוסקים בתחום, עולה כי הרפורמה שהייתה אמורה להכנס לתוקף בעוד שבוע לא תכנס. זאת בגלל הקורונה שמנעה דיון בכנסת; מטרת רשות המיסים הייתה למנוע שימוש בשמני המנוע כדי למהול סולר

רשות המיסים דוחה את תהליך הטלת המס על שמנים ותחליפי דלקים, כך עולה ממכתב שנשלח היום (ג') לעוסקים בתחום. על פי לשון המכתב שנשלח מלשכת מנהל תחום דלק ברשות המיסים, הרפורמה שהיתה אמורה להיכנס לתוקף בעוד שבוע לא תיכנס, זאת בגלל הקורונה, שמנעה קיום דיון בנושא בכנסת.

בתחילת ינואר היתה אמורה רשות המיסים להטיל תשלום בלו (כשלושה שקלים לליטר) גם על שמני מנוע. המטרה של רשות המיסים היתה למנוע שימוש בשמני המנוע כדי למהול סולר. במנוע של מכונית משפחתית רגילה נכנסים כחמישה ליטרים של שמן, ואילו במנוע של משאית יכולים להיכנס גם כ20 ליטרים של שמן מנוע, משמע בכל מקרה הטלת בלו על שמן מנוע היתה מובילה להתייקרות של הטיפולים.

העלייה בהיקף הכנסות המדינה מהטלת המס על הבלו הוערכה בכ-450 מיליון שקל בשעתו, ואולם בסוף השנה שעברה הגיעה וועדת הכספים להסכמות עם רשות המיסים לפיהן הטלת הבלו תידחה לתחילת יולי, וזאת לאחר קיום דיונים בכנסת. הדיונים לא התקיימו בגלל הקורונה, מה שידחה את הטלת הבלו פעם נוספת.

לדברי גורמים העוסקים בתחום, ברשת המיסים נערכים להצגת מתווה שונה של בלו על שמני מנוע במהלך החודשים הקרובים, אשר צפוי גם הוא לייקר את השמנים. 

באיגוד לשכות המסחר מברכים על הודעת רשות המסים שפירושה דחיית הכוונה לייקור משמעותי של שמנים לרכב ומוצרים נוספים. באיגוד אומרים כי העלאת המס המתוכננת היתה עלולה לפגוע במגוון רחב של צרכנים בתחומי הרכב, התחבורה, הצמ"ה, החקלאות ומגזרים נוספים. "אנו מצפים מרשות המסים להימנע מהעלאת המסים על שמנים לרכב גם בעתיד".

Support Ukraine