שמני המנוע לא יוזלו - היבואנים נאלצו למשוך את עתירתם

לפני שנה, 11 חודשים - 27 אפריל 2022, כלכליסט
שמני המנוע לא יוזלו - היבואנים נאלצו למשוך את עתירתם
היבואנים דרשו לבטל את הטלת הבלו על שמני מנוע לרכב אשר ייקרה את השמנים לסוגיהם בעשרות שקלים. שופטי בג"ץ הבהירו לעותרים כי אין עילה להתערבות בית המשפט והעותרים משכו את עתירתם

הטיפולים לרכב הולכים ומתייקרים, וכעת הוחלט סופית שגם מחירי שמני הרכב יישארו גבוהים. זאת לאחר שיבואני השנים לרכב משכו את עתירתם לבג"ץ, לאחר שבית המשפט הבהיר לעותרים על דעת כל השופטים כי נסיבות המקרה אינן מעלות עילה להתערבות של בג"ץ בחקיקה האמורה.

בעתירה שהגישו דרשו יבואני השמנים, איגוד לשכות המסחר ואיגוד המוסכים לבטל את הטלת הבלו על שמני המנוע, מחשש שאלה ישמשו למהילה של סולר. בשנה שעברה קבעה רשות המיסים כי על שמני מנוע יוטל בלו אשר העלה את מחירו של ליטר שמן בעשרות שקלים.

בפועל, לאחר הטלת הבלו אשר נכנסה לתוקף בתחילת השנה הנוכחית, התייקר מחירו של ליטר שמן מנוע איכותי מכ-130 שקלים לכ-160 שקלים במיכל סגור אשר נרכש בחנויות. במוסכי יבואני הרכב אשר רוכשים את שמני המנוע בכמויות של אלפי ליטרים, ההתייקרויות היו פחות משמעותיות, אך עדיין הסתכמו בהתייקרות שנעה בין שלושה לחמישה אחוזים לליטר שמן מנוע.  

יתרה מזאת, ברשות המיסים דרשו מיבואני השמנים גם תשלום רטרואקטיבי על מלאים שברשותם, מה שגרם ליבואני שמנים אשר מייבאים מוצרי רכב נוספים (למשל מצתים ומסננים) לייקר את המוצרים הנלווים, כדי לממן את הבלו על מלאי השמנים הקיימים. 

העתירה נמשכה לאחר שבית המשפט העליון הבהיר לעותרים על דעת כל השופטים כי נסיבות המקרה אינן מגלות עילה להתערבות של בג"ץ בחקיקה האמורה. 

Support Ukraine