לוקחים מהעשירים: המס על רכבי יוקרה הוארך עד אמצע 2018

לפני 6 שנים, 3 חודשים - 19 דצמבר 2017, Walla!
לוקחים מהעשירים: המס על רכבי יוקרה הוארך עד אמצע 2018
ועדת הכספים אשרה את העלאת מס הקניה המדורג על מכוניות שמחירן מעל 300 אלף שקלים שהחל ב-2013. לא יחול על רכבי הייבריד ו-פלאג-אין. היקף ההכנסות למדינה - 100 מיליון שקל בשנה

ועדת הכספים אשרה היום (שלישי) את העלאת מס הקניה המדורג על רכבי יוקרה. הצו נכנס לתוקפו לפני 4 שנים ועתיד היה להסתיים בקרוב, אך נוכח מדיניות הממשלה לבחון מחדש את המיסוי המושת על כלי רכב בישראל, הוחלט להאריכו רק עד מחצית שנת 2018, בניגוד להמלצת רשות המיסים להאריכו עד 2019.

מס הקניה על רכבי יוקרה יחול על דגמים שמחירם מעל 300 שקלים, אולם כלי רכב שמחירים מתחיל ב-350 אלף שקלים יספגו מיסוי נוסף בשיעור של 2.9%. במילים אחרות, ככל שרף המחירים עולה - כך המיסוי גבוה יותר; רכב פאר שמחירו מיליון שקלים ישלם מס נוסף בשיעור של 14%, כלומר כ-97% בסך הכול. ברשות המיסים אומרים שתכנית המיסוי נרקמה תוך חשיבה חברתית: "לקיחה מהעשירים לטובת מטרות ציבוריות אחרות".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, ציין כי "על ועדת הכספים לבחון את המדיניות הנכונה לגבי שווי השימוש ברכב. בדיונים שוועדת הכספים קיימה בנושא עלה שרוב חברי הוועדה תומכים בשינוי המדיניות הקיימת ובכלל זה, הפחתת שווי השימוש למי שהרכב הצמוד משמש אותם לצרכיי עבודה בלבד. העלאת המיסוי על רכביי יוקרה, אף שהיא נכונה, צריכה להיות חלק מהתמונה הכוללת של מיסוי נכון של ענף הרכב ולאחר שהוועדה תדון עם רשות המיסים והאוצר על כלל נושא מיסוי הרכב, נוכל להאריך את הצו העוסק ברכביי יוקרה".

סייגים להארכת המיסוי הם רכבי יוקרה בעלי מערכות הנעה היברידיות או משולבות בקרת טעינה מהשקע החשמלי (פלאג-אין) בדרגת זיהום 2. על פי הערכות שונות בוועדת הכספים, היקף ההכנסות למדינה ממיסוי רכבי יוקרה יעמוד על 100 מיליון שקלים בשנה.

Support Ukraine