משרד האוצר יאריך בשנה נוספת את רפורמת מיסוי הרכב הדו גלגלי - כלומר עד תום 2018.
במסגרת הרפורמה שעוגנה בצו שעה קבע שר האוצר משה כחלון בשנת 2012 כי תבוטל האבחנה בין קטנוע (עליו הוטל מס קנייה בגובה 40%) ובין אופנוע (עליו הוטל מס קנייה בגובה 72%). שיעורי המס החדשים עליהם הוחלט במשרד האוצר נקבעו לפי הספק המנוע, כאשר על נפח מנוע עד 500 סמ"ק ישולם מס של בין 40% ל-70% (בהתאם להספק); נפח מנוע 800-501 סמ"ק - בין 50% ל-70%; ועל רכבים דו גלגליים בעלי נפח מנוע מעל 800 סמ"ק - 70%.
לדברי יו"ר איגוד הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר, טלי ברנר דרורי, "שיטת המיסוי שנקבעה בצו והוארכה לשנה נוספת היא שיטת המיסוי הנכונה והמתאימה ביותר לסוג כלי הרכב, לאופן השימוש בהם, לדרגות הרישוי וכן למגמה העולמית להכיר בהספקים כפרמטר המוביל. שיטה זו חיונית לייבוא של היצע רחב ומגוון של כלי רכב דו גלגליים, תוך מניעת מיסוי יתר, שלא לצורך, על כלי רכב בעלי הספקים דומים ושימושים דומים אך בעלי נפחי מנוע שונים".
עוד ציינה כי "אנו מצפים מרשות המסים להביא לקיבוע נוסחת מס הקנייה על רכב דו גלגלי לטווח ארוך על מנת שגם המגזר העסקי וגם הצרכנים יוכלו לבצע את שיקוליהם הכלכליים בצורה נכונה ומיטבית".