קטנועים עם מערכת בטיחות יקבלו הטבה של עד 500 שקל

לפני 5 שנים, 9 חודשים - 16 יולי 2018, כלכליסט
Illustration
Illustration
כחלון חתם על הצו המאריך את ההטבות במס לאופנועים וקטנועים בשנתיים, בשווי 15 מיליון שקל בשנה. הבשורה לרוכבים - התמריצים לאביזרי בטיחות: קטנועים קטנים עם מערכת ABS יקבלו את ההטבה

שר האוצר משה כחלון חתם היום (ב') על צו המאריך בכשנתיים את שיטת המיסוי המקובלת כיום בארץ על אופנועים וקטנועים - הקובעת דרגות הספק ונפח לכלים דו גלגליים. בשיטה הישנה, שהיתה מקובלת עד אוגוסט 2015, נקבעו קבוצות מס אחידות לאופנועים (72%), קטנועים (40%) וכלים קטנים יותר.

שיטה זו לא לקחה בחשבון את הופעתם של קטנועים ספורטיביים, שביצועיהם הזכירו יותר את ביצועיהם של אופנועים - אך המיסוי עליהם עדיין היה מיסוי היאה לקטנוע. במסגרת ההארכה, יישארו שיעורי המס שנקבעו בשנת 2015 ללא שינוי, כלומר ייקבעו לפי נפח והספק. למשל, בכלים (כלומר גם קטנוע וגם אופנוע) המצוידים במנועים בנפח מעל 800 סמ"ק ייקבע מס קניה בגובה 70%. בכלים בעלי מנועי 501 עד 800 סמ"ק, ייקבע מס בגובה 50% על הספק הנע בין 11 ל-35 קילוואט - ומס בגובה 60% על הספק הנע בין 35 ל-75 קילוואט - ו-70% לכלים שמנועיהם מפיקים מעל 75 קילוואט.

עם זאת, הבשורה החשובה מבחינת הרוכבים היא הטמעתו של מנגנון תמריצים לאביזרי בטיחות, תחום שהתפתח משמעותית בשנים האחרונים בשוק הדו גלגלים. לפי האוצר, הטבה על מערכת ABS תינתן רק לכלים בקטגוריה L1 (קטנוע קטן) מכיוון שבקטגוריות אחרות מערכת זו קיימת בכל מקרה עקב התקינה, כלומר מכלול החוקים, הנהוג באירופה. גובה התמריץ בקטגוריה זו להימצאה של מערכת ABS עלה מ-350 שקל ל-500 שקל. בנוסף, יתווספו תמריצים להימצא בקרת יציבות, בקרת משיכה והימצאו של משכך היגוי (המונע תנודות חזקות העוברות לידי הרוכב). ההטבות יחולו גם לגבי קטנועי "טרייק", כלומר קטנועים תלת גלגליים. שווי ההטבות לפי משרד האוצר: כ-15 מיליון שקל בשנה.

Support Ukraine