מיום ראשון: נכים לא ייאלצו להמתין שבועות להנפקת תג חניה

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 11 אפריל 2018, גלובס
מיום ראשון: נכים לא ייאלצו להמתין שבועות להנפקת תג חניה
לפי הנחיה חדשה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, מהשבוע הבא יונפקו התגים ללא ציון מספרי הרישוי - דבר שייתר את ההליך להנפקת תג חדש

הסוף לעיוות: מיום ראשון הקרוב (15 באפריל), נכים הזכאים לתג חניה לנכה עבור מכוניתם, לא ייאלצו יותר להמתין שבועות וחודשים עד לקבלת תג חניה חדש כאשר הם מחליפים את כלי הרכב שברשותם.

השינוי המיוחל מגיע בעקבות הנחיה של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ. ההנחיה החדשה קובעת כי גם לאחר החלפת רכב, בעל תג הנכה יישאר עם התג שברשותו שעליו לא יופיע עוד מספר הרישוי - כל שיידרש הוא לעדכן את משרד הרישוי על פרטי הרכב החדש מבלי להמתין להנפקת תג חדש.

המצב עד כה אילץ את הנכים הזכאים לתג חניה להישאר שבועות ואף חודשים ללא תג חניה ולספוג דוחות חניה מיותרים (ולרוץ אחר הרשויות במטרה לבטלם). ההליך כיום דרש הנפקה מחדש של תג חניה לנכה, הכולל את מספר הרישוי של כלי הרכב החדש - ההליך שחייב את הנכים להגיש בקשה להנפקת תג חניה חדש במשרד התחבורה ולהמתין עד להנפקת התג המיוחל שבועות ולעתים אף חודשים, במהלכם נאלצו להתנייד ללא תג תקף לאור ביורוקרטיה מיותרת. הבשורה כעת היא שמהשבוע הבא יונפקו התגים ללא ציון מספרי הרישוי - דבר שייתר את ההליך להנפקת תג חדש.

גם אכיפת החניה תשתנה בהתאם: עד כה, אכיפת חניית הנכים מבוצעת באמצעות פקחי החניה, שהתבססו על מספרי הרישוי המצוינים על גבי תג הנכה. את המספרים הללו הפקחים הצליבו מול מאגר כלי הרכב הזכאים לחניית נכים של משרד התחבורה. הנוהל החדש יאפשר לפקחי החניה של הרשויות המקומיות גישה ישירה למאגר כלי הרכב הזכאים לתג נכה. הפקחים יצליבו את מספרי הרישוי של כלי הרכב החונים בחניות הנכים, עם קובץ הנתונים של משרד התחבורה.

Support Ukraine