בספטמבר האחרון קיימה ועדת הכלכלה דיון בנוגע לתגי חניה לנכה, כאשר נכים וחולים כרונים הציגו בדיון את הקשיים שלהם לקבלת התו. משרד התחבורה הציג את המספרים הבלתי נתפסים של תווי החניה הקיימים בארץ - כשכמעט רבע מהם חשודים כמזויפים.
בשנים האחרונות נרשם זינוק חריג במספר תווי הנכה בישראל, שמגיע כמעט לכל רכב חמישי בכבישים - מה שגרם לעומס על חניות נכים ופגיעה בנגישות של מי שזקוקים להם באמת. כעת אתר "גלובס" מפרסם כי טיוטת חוק ההסדרים לשנת 2026 מציעה להעביר את סמכות ההחלטה על הנפקת התג מרשות הרישוי לגופים מוסמכים, בהם הביטוח הלאומי, משרד העבודה ומשרד הביטחון.
לפי ההצעה, תושבי חוץ בלבד ייבדקו על ידי רופאי משרד הרישוי. המהלך צפוי לצמצם זיופים ולהקל על המבקשים לקבל תג נכה, שיצטרכו לעבור בדיקה אחת בלבד במקום מספר בדיקות שונות. הצעד מגיע לאחר שמשרד התחבורה הפריט את השירות לחברה זכיינית, ובתקופת הזכיינות עלה מספר התגים מ־90 אלף ליותר מ־650 אלף, כאשר המשטרה סבורה כי לפחות רבע מהם הונפקו במרמה.
בנוסף להצעת שינוי התהליך, מוצע לבצע בדיקה מחודשת של כל התווים שהונפקו עד כה כדי לשלול תגים שהוענקו שלא כדין. במשרד האוצר טוענים כי מעבר סמכות האישור לגופים מוסמכים יגביר את אמינות הצורך בתו ויאפשר יעילות למבקש.
בדיון בוועדת הכלכלה הציע יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן למשרד התחבורה לבטל את האפשרות להנפקה אוטומטית של 2 תווי חניה לכל נכה: "יש יותר מידי תווי נכה. למה נותנים שניים לאדם? מספיק אחד. תגישו חקיקה לתג אחד בלבד ופה בוועדה נעביר את זה במהירות".