במשך שבע שנים הייתה המכונית של תיל ווסטברג מהעיירה באד הומבורג בגרמניה חוויה יוצאת מן הכלל. הרכב, יונדאי ix35 שמכונה גם טוסון בחלק מהשווקים נרכש בשנת 2016 והחליף את הטויוטה פריוס פלאג אין שלו היה אמור להיות העתיד של הנעת הרכב בהתגלמותו: לא היה סתם טוסון אלא ה-FCEV - כלומר זה עם הנעת תא דלק מימני. הדגם, שהוחלף על ידי הנקסו, יוצר בהיקפים מצומצמים מאוד בין השנים 2013 ל-2018.
תיל היה כל כך מרוצה מהתאוצה השקטה, מהטווח של בין 450 ל-500 ק"מ, מהשימוש באנרגיה נטולת פליטות שאפילו לא הפריע לו שרק על מנת לתדלק אותו במימן הוא היה צריך לנדוד 114 ק"מ לתחנת המימן הקרובה.
הרכב שנסע 84 אלף ק"מ היה נטול תקלות וצלח את 5 שנות האחריות שניתנו לו, עד שהגיעה התקלה הגדולה. יום אחד מופיע חיווי תקלה במסך הרכב וה-ix35 פשוט מסרב לנסוע. התקלה כך מסתבר נגעה לתא הדלק המימני עצמו, רכיב שעלותו עמדה על 351 אלף שקל לפני המיסוי המקומי. מנין הסכום האסטרונומי? ובכן בשנת 2016 היה מדובר ברכב כל כך יוצא דופן וביצור מוגבל מאוד שהופך את זמינות החלקים לתיקון לתאורטית בלבד.
מבחינת תיל, שהתראיין לעיתון הגרמני "אוטו בילד", המצב ממש לא מתקבל על הדעת. הוא אמר לעיתון כי הוא מצפה שיונדאי תיקח את הרכב בחזרה. היצרנית אמנם לא נענתה (בינתיים) לדרישה שלו, אבל בתגובה לעיתון אמרה כי ברור לה שתיקון המכונית אינו בעל שום היתכנות או היגיון כלכלי וכי היא מנסה למצוא פתרון חלופי ללקוח.
אחד מהם יכול להיות אחת החשמליות שיש לה, או לחלופין להציע לו את יורשו של אותו ix35 המימני, הנקסו, שמחירו לפחות בגרמניה כ-41 אלף יורו (170 אלף שקל). אם כי לא בטוח שתיל פנוי להרפתקה מימנית נוספת עם היצרנית.
קל מאוד לפטור את כל הסיפור בתשלום שנדרש מכל מי שממהר להיות early adopter אחד מאותם אנשים שמזנקים חלוצים להתנסות בטכנולוגיות חדשות. מצד שני, איפה הייתה תעשיית הרכב היום בלי אותם מאמצים ראשונים שהאמינו בכרכרה הרועשת והאיטית כתחליף לסוס שלהם?
בקרב יצרניות הרכב, יש תמימות דעים כמעט מוחלטת לגבי העתיד של הנעת המכוניות - חשמל. אולם בין היצרניות יש כאלו הרואות גם בחשמל תחנת ביניים בדרך למודל המימני, בהן טויוטה המשווקת את המיראי, יונדאי עם הנקסו ומשאיות (שלוש מתוכן גם פה בישראל), הונדה, ב.מ.וו ואחרות גם הן היו בעניין וכן מספר יצרניות דו גלגלי המתכנסות יחד לפיתוח משותף של מערכת הנעה מימנית אחידה לכלים דו גלגליים. היתרונות שלו הם "תדלוק" מהיר בהרבה מאשר טעינה חשמלית, האפשרות להסתפק בסוללות קטנות הרבה יותר (שכן הרכב "מייצר" אנרגיה לעצמו) וטווחי נסיעה טובים משמעותית מחשמליות.