אחרי שמכר בישראל יותר מ-73 אלף יחידות מאז 2005, נוחת בארץ הדור הרביעי של יונדאי טוסון אחרי מתיחת פנים. המחירים התייקרו ב-5,000 עד 20 אלף שקל. בעולם אגב חגג הטוסון השבוע את ייצור הרכב ה-2 מיליון.
השינויים מתחילים בעיצוב, עם חזית חדשה וחישוקים מעודכנים. כל רמות הגימור ישווקו עם צבע דו גווני.
בסביבת הנהג עוצבו מחדש לבד לוח המחוונים, הקונסולה המרכזית, גלגל ההגה ומשענת היד המרכזית. החידוש העיקרי של מתיחת הפנים, מעבר לסביבת נהג ברוח האיוניק 5, עם צמד מסכי 12.3 אינץ', אחד למולטימדיה ותפעול ושני כלוח מחוונים יגיע רק לשתי רמות האבזור הגבוהות, כאשר שתי הבסיסיות, שיימכרו בעיקר לציי רכב, יכללו לוח מחוונים דיגיטלי חלקי בלבד. טעינת אלחוטית לנייד, שהופך יותר ויותר נפוצה, תוצע רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר.
מעתה ישווק הטוסון רק עם מנוע טורבו בנזין 1,600 סמ"ק, אך חלש מאשר בדור הקודם, עם 160 כ"ס במקום 180, ומומנט של 27 קג"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות במקום 8.8 שניות. צריכת הדלק נותרה כמעט זהה, 14-14.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת לפי נתוני היצרן.
רמת הגימור הבסיסית Premium (מ-185 אלף שקל) כוללת מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', צימוד אנדרואיד וקארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי 4.2 אינץ', מצלמה אחורית, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, תאורת LED ראשית, חיישן אורות, חיישן גשם, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושב האחורי, מפתח חכם לכניסה ולהתנעה, שקע V12 ושני שקעי USB (רגיל ו-C) בקונסולה המרכזית 2 שקעי USB במושב האחורי ושקע 12V בתא המטען. יש גם חישוקי סגסוגת 18 אינץ'.
רמת Panoramic (מ-193 אלף שקל) מוסיפה גג שמש פנורמי נפתח, תאורות LED פנימית, תאורת אווירה ואפשרות כוונון מושב נוסע לגובה.
רמת Luxury (מ-205 אלף שקל) משדרגת לחישוקי סגסוגת 19 אינץ' וללוח המחוונים המתקדם: מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בורר הילוכים על מוט הגה, אשר משחרר לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ', מראה פנימית מתכהה אוטומטית נגד סינוור, פנסים אחוריים משולבים LED, קיפול שורת מושבים אחוריים בלחיצת כפתור ודלת תא מטען חשמלית.
רמת Elite (מ-220 אלף שקל) מוסיפה מושבים קדמיים חשמליים כולל כיוונון גב תחתון, ריפודי עור הכוללים חימום ואוורור מושבים קדמיים, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חניה היקפיים ומערך מצלמות היקפיות 360.
בטיחות: הטוסון מקבל כרית אוויר מרכזית חדשה בין הנהג לנוסע, שמצטרפת לבלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת נתיב, התרעה על עירנות נהג, התרעה על שכחת ילדים מאחור, זיהוי תמרורים ואור גבוה אוטומטי. לעומת זאת בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה חוצה בצומת, ניטור רכב בשטח מת ובלימת חירום בנסיעה לאחור יוצעו רק מרמת Luxury. רמת Elite מוסיפה מערכת אקטיבית להתרעה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה והצגת הנעשה מאחור בעת איתות, על גבי לוח המחוונים, לזיהוי רכב, אופניים או קורקינט בשטח מת.