סליחה, טעות: משרד התחבורה מוזיל את אגרות הרכב

לפני שנה, 11 חודשים - 10 מאי 2022, כלכליסט
סליחה, טעות: משרד התחבורה מוזיל את אגרות הרכב
לפני חודשיים הודיע משרד התחבורה על העלאת מחירי אגרות הרכב - כעת מתברר כי בשל טעות חישוב, האגרות התייקרו בשיעור גבוה מהנדרש

משרד התחבורה יוזיל בעוד חודשיים את האגרות לרכב, אחרי שייקר אותן לפני חודשיים. כך עולה ממסמכי המשרד שהופצו השבוע בקרב גורמים בענף הרכב. 

כפי שפורסם לפני כחודשיים ב"כלכליסט", משרד התחבורה הודיע על שורת התייקרויות במחירי אגרות הרכב השונות - השינויים בגובה האגרות נובעים מהצמדה למדד.

כעת גילה משרד התחבורה כי בוצעה טעות חישובית, שגרמה למצב בו גובה האגרות שפורסמו היה גבוה למעשה מן הנדרש. יתרה מכך, במהלך החודשים האחרונים שלח משרד התחבורה הודעות לנהגים שקיבלו לביתם את רישיון הרכב החדש שלהם – והודיע כי מחיר התשלום בפועל, כאשר הנהגים יכנסו למערכת התשלומים הממשלתית כדי לשלם את הרישיון, עשוי להיות שונה מהמחיר שמצוין ברישיון הרכב. 

לפי משרד התחבורה הנהגים יפוצו בגין ההפרש.

כעת, באופן חריג, מפרסם משרד התחבורה פעם נוספת את נתוני תשלומי הרישוי, כאשר בטבלאות החדשות שמיועדות להיכנס לתוקף בתחילת יולי מופיעים תעריפי רישוי מעודכנים. עם זאת, העדכון חל רק לגבי תעריפי הרישוי (הסכום שמשלמים עבור רישיון הרכב) ולא לגבי תעריפים אחרים, כגון עלות הוצאת רישיון נהיגה, רישיונות סחר והעברות בעלות. כך לדוגמה במכונית נוסעים מקבוצת הרישוי הראשונה (הזולה ביותר) עומד גובה האגרה הרשמי למכונית שגילה הוא עד שלוש שנים על 1,102 שקלים. בתחילת יולי יירד המחיר ל-1,096 שקלים. 

הנתונים מגלים לנו כי את עיקר ההטבה יחוו בעליהן של מכוניות יוקרה. לדוגמה, במקרה של מכונית מקבוצת הרישוי השביעית והגבוהה ביותר, במכוניות שמחירן מעל 314 אלף שקלים, המחיר הרשמי כיום הוא 4671 שקלים. מתחילת יולי המחיר יהיה 4,643 שקלים. 

Support Ukraine