בקרוב? נהיגה תחת השפעת קנאביס לא תיחשב כעבירה

לפני שנה, 9 חודשים - 18 יולי 2022, כלכליסט
בקרוב? נהיגה תחת השפעת קנאביס לא תיחשב כעבירה
תיקון חקיקה שעשוי להיכנס לתוקף בתוך חודש מגדיר מחדש את כמויות ה-THC שיכולות להימצא בדמו של נהג. ובתנאי שאינו נמצא תחת השפעת סמים אחרים, אינו שיכור ואינו נהג צעיר. התיקון תקף רק למי שנוהג ברכב פרטי ולא במשאית

האם נהיגה זמן רב לאחר צריכת קנאביס לא תיחשב עוד לנהיגה בהשפעת סם מסוכן? תיקון לתקנות התעבורה אשר פורסם השבוע ינסה לשנות את רוע הגזירה עבור מי שייתפס נוהג לאחר צריכת קנאביס.

יש להדגיש: נהיגה תחת השפעה ישירה של סמים - קלים או קשים אינה חוקית, אבל שינוי החקיקה מבקש לעסוק דווקא במי ששרידים של הסם עדיין נמצאים בדמו, אבל הוא כבר אינו מרגיש את השפעת הסם.

לפי החוק תחת הגדרת "סמים מסוכנים" נמצאים בין היתר הרואין, אופיום, אקסטזי וגם מריחואנה, וכל מי שנתפס נוהג בהשפעתם מוגדר לפי החוק כ"שיכור" (במשמעות של חוסר יכולתו לשלוט ברכב תחת השפעה של חומרים כלשהם).

תיקון החוק שצפוי להיכנס לתוקף תוך חודש, זאת בהיעדר התנגדויות, עשוי לשנות את ההגדרות של מיהו "שיכור" בעת נהיגה תחת השפעת מריחואנה. כיום הגדרת החוק למיהו "שיכור" נוגעת לכל מי שבגופו שרידים של סם מסוכן (כלומר מריחואנה) או לסירוגין תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן גם אם זה כבר אינו משפיע על הנהג. כלומר - גם מי שעישן מריחואנה ויצא לנהוג לאחר זמן רב ונתפס כשבגופו שרידי מריחואנה נחשב שיכור. תיקון החוק מבקש לשנות את המצב, כך שמי שייתפס כשבגופו שרידי מריחואנה אך אינו תחת השפעה - לא ייחשב עוד ל"שיכור".

תיקון החקיקה מגדיר את כמויות ה-THC  (חומר הפסיכו אקטיבי) שיכולות להימצא בדמו של נהג. לפי התיקון קנאביס לא ייחשב עוד לחומר מסוכן אם בגוף הנהג יהיו עד 3 נאנו גרם למ"ל דם או שישה ננו גרם למיליליטר פלזמה/סרום. ריכוז זה כבר לא ייחשב לסם מסוכן אם הנהג אינו נמצא תחת השפעת סמים אחרים, אינו שיכור ואינו נהג צעיר. בנוסף, תיקון זה, בהנחה שיעבור, יהיה תקף רק למי שנוהג ברכב פרטי ולא במשאית.

Support Ukraine