בכיר במובילאיי מסביר: מה אנחנו מתכננים לעשות עם מוביט

לפני 3 שנים, 11 חודשים - 5 מאי 2020, גלובס
בכיר במובילאיי מסביר: מה אנחנו מתכננים לעשות עם מוביט
ארז דגן, סגן נשיא למוצרים ואסטרטגיה במובילאיי, מספר בראיון ל"גלובס" כי מוביט מתוכננת להשתלב בפרויקט מוניות אוטונומיות בת"א; דגן סירב להתייחס לדיווח כי מובילאיי שקלה לרכוש את Via

ענקית השבבים אינטל הודיעה השבוע על רכישת מוביט אך מי שעומד בעצם מאחורי העסקה היא חברת מובילאיי, חברה בת של אינטל. פרופ' אמנון שעשוע וארז דגן מחברת מובילאיי ישבו בדירקטוריון מוביט, לאחר שאינטל החליטה להשקיע בה לפני כשנתיים. הם גם אלו שעומדים מאחורי הרכישה.

בראיון ל"גלובס" מספר דגן, סגן נשיא למוצרים ואסטרטגיה במובילאיי, כי מוביט תשולב בפיילוט של מכוניות אוטונומיות בעולם, כולל בתל אביב. "לוח הזמנים לא השתנה בגלל המשבר. בזמן משבר המיקוד הוא דווקא ביצירת ערך אמיתי", אומר דגן. "לגבי שילוב מוביט, אנחנו עוד צריכים לסגור את זה מול השותפים אבל בהחלט סביר שזה יקרה. בכל מקום שאנחנו מתכננים להפעיל שירותי תחבורה כשירות (Mobility as a Service), מוביט היא חלק אינטגרלי".

דגן שמכנה את מוביט בטעות מארינר (ימאי), סיפר כי זה היה הכינוי שניתן לחברה במהלך המשא ומתן. "בכל עסקה כזאת יש שם קוד שמגיע ממחלקת הרכישות של אינטל". לגבי החיבור בין החברות הוא מציין כי " אפשר להסתכל על מוביט כחברה שעסקה בשירותים B2B ו-B2C (שהלקוחות שלה הם עסקים וצרכנים סופיים בהתאמה) של דיגיטציה של תחבורה ציבורית בזמן אמת. כשבאים להכניס שירות אוטונומי לתוך מארג קיים של פתרונות תחבורה ציבורית, ההבנה של דפוסי הביקוש של פתרונות התחבורה בעיר מסוימת היא ההבדל בין הצלחה לכישלון".

דגן מציין כי בעזרת מוביט יהיה ניתן להציע מודלים עסקיים נוספים למפעילי תחבורה מקומיים שבמרכזם הפתרונות האוטונומיים של מובילאיי. ככה יהיה ניתן להציג פתרונות משלימים למפעילי תחבורה ציבורית, למשל שאטלים שמגיבים בזמן אמת, או פתרון עמוק יותר - כלי רכב כשירות. כלומר מפעיל התחבורה יוכל להיות בעלים של כלי רכב שלו בלבד, ולקבל שכבת תוכנה שעוזרת לו לנהל אותם ולהגיע ליעילות של כלי הרכב".

זה נשמע שאתם יוצרים בישראל פעילות מתחרה למה ש-Via עושה?

"יש הרבה פתרונות תוכנה בשוק לתכנון נתיבים דינמיים בעזרת הבנת הביקוש. למוביט, ל-Via ולחברות נוספות שיש נכסים חזקים בתחום הזה. במובילאיי יש קבוצה שהופכת דאטה לערך, שהיא אחת החריגות בעולם, ורשת שיתופי הפעולה של מוביט עם מארג התחבורה הציבורית, בסקייל מאוד גדול, הוא נכס ייחודי".

פורסם שהתעניינתם ברכישת Via.

"אנחנו לא מגיבים".

Support Ukraine