חודש שני ברציפות של ירידה במסירות רכב חדש

לפני שנה, 4 חודשים - 8 יוני 2023, Walla!
חודש שני ברציפות של ירידה במסירות רכב חדש
גידול של 10% מתחילת השנה? זה לא הסיפור האמיתי של שוק הרכב החדש, שנשען על פתיחה חזקה בתחילת 2023. יבואן בכיר: "ההאטה מורגשת, השוק נשען על ביקושים משנה שעברה"

על הנייר שוק הרכב הישראלי במצב מצוין: בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו לכבישים 149,600 מכוניות חדשות, זינוק של 10% ושיא של כל הזמנים.

אבל כשצוללים פנימה, מגלים שההאטה כבר מורגשת באולמות התצוגה. במאי נמסרו 24,300 מכוניות חדשות, ירידה של 3.1% לעומת החודש המקביל אשתקד. חודש שני של ירידה במסירות אחרי שגם באפריל נרשמה ירידה מעט יותר גדולה, של 5%.

בכיר בשוק הרכב מתאר את המצב: "אנחנו חיים כרגע מהביקושים שלא יכולנו לספק בשנה שעברה בגלל המחסור במלאים. לקוחות, פרטיים ועסקיים, שחיכו חודשים ארוכים מאוד לאוטו החדש שלהם, ומקבלים אותו רק עכשיו. אנשים עדיין קונים מכוניות חדשות, אבל צריך להתאמץ יותר כדי למכור להם. אפשר לראות את זה במבצעים שחזרו לשוק ובמכירות האפס ק"מ שהתחדשו".

הדגמים הכי נמכרים

דירוג | דגם | מסירות

1. BYD אטו 3 | 8,250
2. מאזדה 2 | 4,500
3. יונדאי אלנטרה | 4,330
4. קיה נירו | 4,380
5. ג'ילי גיאומטרי סי | 4,070
6. צ'רי טיגו 8 | 4,010
7. קיה פיקנטו | 3,700
8. יונדאי טוסון | 3,560
9. טויוטה יאריס קרוס | 3,540
10. יונדאי i10 | כ-3,330

נתונים: משרד התחבורה

הביקושים לחשמליות שקפצו השנה שומרים על יציבות, והמכוניות נטולות הפליטה מהאגזוז שומרות על נתח שוק של 16%: 24 אלף מכוניות חשמליות לגמרי עלו לכבישים מתחילת השנה, ואליהן הצטרפו 8,300 מכוניות פלאג אין ו-21,300 מכוניות ההיברידיות.

מבין עשר המכוניות הנמכרות ביותר יש שתיים חשמליות, BYD אטו 3 שגם ממשיכה להיות המכונית הנמכרת בארץ, עם 8,250 יחידות, ג'ילי גיאומטרי C שבמקום החמישי (4,070), ואחת שכ-15% מהמסירות שלה הן מהגרסה החשמלית, קיה נירו (4,380). טסלה מסרה כ-2,000 מכוניות מתחילת השנה וההוזלות הדרמטיות מתחילת השנה עוד לא באות לידי ביטוי במספרים שהיא מציגה. יונדאי מסרה במצטבר 2,620 חשמליות.

בסיכום הכולל מדורגת BYD במקום החמישי מבין מותגי הרכב, אחרי המובילות הקבועות יונדאי, קיה וטויוטה, ואחרי מאזדה שחזרה השנה לצמרת, בין השאר בזכות מכירות חזקות של מאזדה 2. זו ממשיכה לשמור על המקום השני בטבלת המכירות לפי דגמים, עם 4,500 יחידות מתחילת השנה. טויוטה מציגה השנה ירידה גדולה במסירות, בעיקר בגלל ההגעה המאוחרת של הקורולה החדשה החודש.

דירוג | יצרן | מסירות | שינוי מתחילת השנה
1. יונדאי | 18,413 | 6%-
2. קיה | 18,413 | 4%-
3. טויוטה | 13,783 | 34%-
4. מאזדה | 9,254 | 5%+
5. BYD אוטו | 8,497 | -
6. סקודה | 7,376 | 20%+
7. צ'רי | 7,165 | -
8. מיצובישי | 5,713 | 15%-
9. סוזוקי | 4,829 | 28%+
10. פיג'ו | 4,635 | 20%+

נתונים: איגוד יבואני הרכב

יצרני הרכב האירופים מתחילים להתאושש ממשבר השבבים, ורובם מציגים גידול נאה במסירות בזכות הגדלת האספקות. זה בולט בין השאר בקבוצת פולקסווגן: אודי עם עלייה של 10% ל-1,921 מצמצמת פערים עם מרצדס (2,741, ירידה של 2%) שממשיכה להוביל את שוק היוקרה. סקודה עלתה ב-20% ל-7,376 מסירות, וסיאט רושמת גידול של 31%, ל-3,123 יחידות.

אבל 2023 היא השנה של היצרנים הסיניים, כש-BYD וצ'רי שלא שווקו כאן לפני שנה ממוקמות בין עשר המותגים הנמכרים ביותר. בסך הכל נמסרו מתחילת השנה בארץ 25,540 מכוניות מתוצרת סין, והיא שנייה רק לדרום קוריאה (29,725).

Support Ukraine