חג הפסח לא האט דרמטית את חגיגת הקניות, שעה שאיגוד יבואני הרכב מדווח היום (חמישי) על 19,515 מכוניות חדשות שעלו לכבישים בישראל - קיטון קל ביחס לשנה הקודמת אז דווח על למעלה מ-22 אלף מכוניות חדשות. בה בעת, שוק הרכב ממשיך לטפס עם צמיחה של 4% ומתייצב על 118,812 כלי רכב חדשים שנמסרו בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2017.
בצמרת הדירוג לא חלו שינויים חדים, כאשר את ראשות הטבלה אוחזת יונדאי שמדווחת על צמיחה של 10.6% ל-17,996 מכוניות חדשות מינואר האחרון (מעל 5,300 רכב פנאי). צמודה אליה, קיה, מובילת סגמנט ה-SUV בארץ (מעל 6,600 מסירות מתחילת 2017) שגדלה ב-7.3% ל-14,632. במקום השלישי, מדורגת טויוטה ששומרת על יציבות (גידול של 0.1%) כשזו מסרה עד עתה 12,578 כלי רכב חדשים. במקום הרביעי, סקודה, המותג האירופי הנמכר בישראל, עם גידול של 5.4% ואת החמישיה הראשונה, סוגרת ניסאן - צמיחה בשיעור של 35.5%.
בהמשך, סוזוקי מדווחת על צמיחה חדה של קרוב ל-50% במסירות רכב חדש (1,510 רכבי פנאי) ובמקום שביעי מאזדה שחווה קיטון של 26%. קצת אחריה, רנו עם צמיחה של 30%, מיצובישי יורדת ב-17% וסיאט יורדת ב-3.5%.
בקבוצת היוקרה, אודי מסרה מתחילת השנה 2181 כלי רכב, עליה בשיעור של 8%, מרצדס עם גידול של 20% (633 רכבי פנאי ו-126 מהאגף המסחרי), וב.מ.וו רושמת צמיחה של 8.67% (587 רכב פנאי מ-1,404 כלי רכב בסך הכול). בהמשך, לקסוס עם ירידה של 16%, וולוו עם קיטון של 13%.
בין הבולטות בסגמנט היוקרה, מזרטי עם זינוק חד של 322% ל-76 כלי רכב חדשים, פורשה גדלה ב-230% ל-67 כלי רכב חדשים וגם קדילאק רשמה גידול של 89%. פרארי של אוטו איטליה, מסרה מתחילת השנה 5 כלי רכב לעומת 6 בשנה הקודמת, ואסטון מרטין העלתה לכבישים בארבעת החודשים הראשונים 9 כלי רכב, בהשוואה ל-3 בתקופה המקבילה אשתקד.
חדשות קשורות