+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1369, סה"כ - 22734

מבחן דרך: סוזוקי איגניס

16 נובמבר 2020 - Walla!

מבחן דרך: סוזוקי איגניס

סוזוקי איגניס, שתמיד הייתה חיה קצת משונה בסגמנט מכוניות המיני מגיעה מעתה עם מערכות בטיחות מקוריות כסטנדרט ומערכת היברידית קלה. כמה דלק היא תצטרך לחסוך לכם כדי להצדיק את הפער במחיר?

היום, כל יצרניות הרכב רוצות להיות ירוקות, זה לא קשור לקרחונים, דובי קוטב או מושבות אלמוגים ויערות גשם - זה קשור למיסוי. ככל שאירופה ומדינות נוספות צועדות בנחישות אל עבר עתיד בו ישנו יחס ישיר בין רמת פליטת המזהמים של היצרנית לבין הקנסות שיוטלו עליה - כולן מחפשות פתרונות שיסיעו לצמצום הנתון הזה (למה אף אחד לא משבית את תעשיית תיירות הקרוזים, מטפל בתעופה או בתעשיית הבשר המזהמות פי כמה? שאלה טובה לכתבה אחרת...).

המצב הזה מביא למצב בו אנחנו רואים יצרניות גדולות מתחילות להזיע. אז יש כאלו כמו טויוטה שהימרה נכון לפני יותר מ-20 שנים על הסוס ההיברידי וצולחת את המשוכה הזו בלי יותר מדי דרמות, ומן הצד השני קונצרנים כמו פולקסווגן, PSA ואחרים תוקעים ריצת אמוק ומזרזים פיתוח של מכוניות חשמליות והיברידיות.

בתוך כל הבוקה ומבולקה הזו נמצאת יצרנית קטנה בשם סוזוקי, שמוצאת את הפתרון שלה בתנועה מלקחיים - מצד אחד חבירה לטיוטה והצגת דגמים מקבילים לראב4 (בשם אקרוס) וטויוטה קורולה (בשם Swace) היברידיים תחת סמל סוזוקי ומצד שני הצגת מיקרו פתרונות - כמו הצמדת מערכת היברידית קלה לדגמים קיימים.

המקרה של האיגניס המחודשת לפנינו הוא אחד מהם.

מקשיחה הופעה

לא כל כך פשוט לשים את האצבע על איזו משבצת וקטגוריה יושבת האיגניס, מידותיה כשל מיני מעדות הפיקנטו, ספארק, i10 וכו' אבל הגובה וההופעה הכללית מתעתעת בעין ליצירת מראה של ג'יפון זעיר. ככל, זכתה ההופעה שלה למחמאות בעיקר מהאגף הנשי במשפחה, שמהווה לפחות אצלנו רוב מוחץ. כל ההופעה שלו שמשלבת פוזה של קשיחות עם מימדים זעירים באמת נחמדה מאוד, שלבו את זה עם היצע צבעים מרענן והנה לכם מראה שקל לחבב.

תא הנוסעים לא יפיל אתכם מהרגליים באיכות חומרים. רובו המוחלט פלסטיקי ונוקשה, זה מה שהיה מקובל פה לפני ארבע שנים כאשר היא הוצגה, היום המתחרות שלה התקדמו כבר. איכות ההרכבה טובה ברוב המקרים, אבל פה ושם היו כמה חלקים שלא הציגו את החוסן ההוא של סוזוקי, רובם מסביב למסך המולטימדיה בהתקנה המקומית. מצילים את המצב שילובי הצבעים והחומרים שמכניסים רוח רעננה לכאן.

הנדסת האנוש פשוטה ונוחה ברוב המוחלט של המקרים, פחות אהבתי את הויתור על כפתורים פיזיים שכופה המערכת המקומית (עם הפעלה קולית, ניווט מובנה וחיבור סלולרי לאינטרנט), בטח כאשר הטיפול שלה בהשתקפויות לא מהמצוינים. ואת בורר ההילוכים שדורש זמן להתרגל לעצור ב-D ולא במצב הידני של התיבה. האבזור נאה, עם פתיחה והנעה ללא מפתח, אותה מערכת עם מסך 8 אינץ', בקרת שיוט, בקרת אקלים ועוד (אגב, סוזוקי, אני חושב שאנחנו כבר מעבר לזמן שבו צריך לציין "חימום", "ידית אחיזה" ו"מגב אחורי" כאבזור).

מי שקיבלנו בשמחה הן מערכות בטיחות מתקדמות שמגיעות כעת כסטנדרט, שתי המצלמות שנוספו בחלק העליון של השמשה הקדמית אחראיות על זיהוי והתרעה על הולכי רגל, על התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון) ובלימה אוטומטית.

הגובה המרשים של הזאטוט הזה ומפתח הדלתות שלו מייצרים מכונית מאוד ידידותית למי שזקוק לרכב קטן, אבל לא מוכן להתגמש בכניסה למכוניות נמוכות. פותחים דלת ומתיישבים, ללא כיפופים או משיכה של הגוף החוצה ביציאה. הדברים אמורים גם לגבי המושב האחורי, שני מבוגרים ממוצעים ישבו פה בלי להתלונן גם אם מדובר ביותר מנסיעה קצרה. נתון תא המטען של 271 ליטרים מהווה נקודת חוזקה משמעותית שלה מול המתחרות שמספקות בכ-250 ליטרים.

חמושה בסוללה

מלבד מערכות הבטיחות, נוספה לאיגניס גם מערכת היברידית קלה. זו אינה מכונית היברידית כמו טויוטה קורולה או יונדאי איוניק כפי שרומז השם שלה, שכן המערכת החשמלית שלה לא מסוגלת להניע את המכונית בכוחות עצמה. הסוללה שנוספה לה מיועדת לשמש ככוח עזר בהאצות ולהאריך את פרקי הזמן של דימום המנוע בעמידה.

זו מצטרפת למנוע ה-1.2 ליטרים, שירד מ-90 ל-83 כ"ס ו-10.9 קג"מ. הוא משודך לתיבת הילוכים רציפה (יש גם גרסה ידנית). השילוב של מנוע רועש ותיבה רציפה שיורה את הסל"ד לשמיים יוצרים מכונית שרוטנת בכל פעם שרוצים להאיץ איתה לקראת עקיפה, השתלבות בכביש מהיר או טיפוס ממושך בכביש ההררי, שם ממש לא נעים בשלב מסוים והרגל מקלה את העומס על המצערת, כל זאת למרות המשקל הזערורי של 975 ק"ג. רעשי הרוח והדרך במהירות גבוהה, ותמיכה חסרה בחלק התחתון של המושב די מוציאים את החשק לכסות איתה מרחקים.

בעיר, כאשר התאוצות מתונות יותר המצב טוב בהרבה. האיגניס זריזה, התמרון שלה אל חניות ומחוץ לסמטאות מעולה, רדיוס הסיבוב מצוין ומרווח הגחון שלה מסיר חשש כאשר צריך להקפיץ אותה מעל מדרכה נמוכה אליה הייתם חוששים לגשת עם אחת המתחרות שלה, גם סרחי העודף הקצרצרים של המרכב תורמים לזוויות גישה ונטישה מצוינות ב"שטח" העירוני בו היא מרגישה בבית. נוחות נסיעה בינונית היא מנת חלקן של כל מכוניות המיני והאיגניס לא שונה מהן, בעיר יש לה קופצנות ובכביש הבין עירוני שברים גדולים חודרים פנימה לתא הנוסעים. התנהגות הכביש? סבירה במונחי הקטגוריה, אף אחד לא קונה איגניס או מכונית מיני אחרת עם המושג הזה בלקסיקון. עם המשקל העצמי שלה, בלמי התוף האחוריים יותר ממספיקים כדי לסדר לה יכולות תאוטה בהחלט מספקות.

בעוד תוספת מערכות הבטיחות הקפיצו את האיגניס מציון של 3 כוכבי בטיחות ל-5, גם עם הסיוע ההיברידית, היא מדורגת בדרגת זיהום 4 ולא כמו היברידיות של ממש שנמצאות בקבוצה 2. אבל היברידית באמת או לא, האיגניס מסיימת את המבחן עם ממוצע של 18.2 ק"מ לליטר, זה טוב יותר מהגרסה הקודמת שרשמה בנסיעה דומה כ-16 ק"מ לליטר וטוב יותר משאר המתחרות שלה שנמצאות באיזורי ה-14 ק"מ לליטר בתנאי מבחן.

ירוקה ויקרה

הפתרון של סוזוקי לפיצוח קבוצת המיני עם האיגניס מצוין. אם זוכרים את מכוניות המיני הקודמות שלה האלטו והסלריו - האיגניס היא הברקה עיצובית מדליקה. היא שונה ומיוחדת גם ביחס למתחרות שלה, בעוד הן מנסות להתחפש למכוניות גדולות, היא מאמצת את המראה המצועצע והפאנקי שלה ועושה ממנו נכס.

כל עוד תעשו בה שימוש כמכונית עירונית, לוחמת סמטאות, מנצלת חניות, עם תנוחת נהיגה גבוהה - מדובר בבת לוויה מצוינת, מרווחת, קלה מאוד לכניסה ויציאה ממנה והיא גם חסכונית. אבל כאן נמתח הקו, אל תבקשו ממנה להוות תחליף למכונית שתצא לנסיעה בינעירונית ארוכת טווח או שיטוטים הרריים ואתם תחיו איתה בשלום.

אבל עם כל המחמאות, יש לה בעיה אחת, גדולה מאוד - העדכון שלה הקפיץ בפראות את המחיר שלה. מאלטרנטיבה מרעננת במחיר דומה, היא הפכה ליקרה מאוד ביחס לקבוצה שלה. במחיר של 95 אלף שקלים היא יקרה ב-10,000 שקלים מהגרסאות הבכירות של קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק, לכל אחת מהן קלפים טובים מאוד בשרוול מול האיגניס, חלקן בנוחות, חלקן בבטיחות, חלקן בהתנהגות. ואת הקלף ה"היברידי" הייתי מציע לכם להחזיר לתחתית החבילה, אתם קונים המון דלק בפער של 10,000 שקלים, כמה המון? 1,785 ליטרים בערך שבהם יעשו המתחרות שלה עוד 25 אלף קילומטרים - רק על ההפרש במחיר.

שורה תחתונה: האיגניס מכונית די מבריקה, אבל עסקה לא נוצצת.

על הצד הטכני: סוזוקי איגניס

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,197 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,000/83
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,800/10.9
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ): 370
רוחב (ס"מ): 169
גובה (ס"מ): 161
בסיס גלגלים (ס"מ): 244
תא מטען (ליטרים): 271

ביצועים:
תאוצה 0-100: 12.4 שניות
מהירות מירבית: 155 קמ"ש

מתחרות:
יונדאי i10, קיה פיקנטו X, שברולט ספארק

מחיר:
95 אלף שקלים

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia SanderoDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMinistry of TransportMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda FabiaSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv Metrotel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen TaosvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКитайКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирМертвое мореминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтапочта Израиляправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-Ганрегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית