ריוויאן עושה ריקול לכמעט כל כלי הרכב שייצרה

לפני שנה, 6 חודשים - 14 אוקטובר 2022, כלכליסט
ריוויאן
ריוויאן
הריקול נוגע ל-12 אלף טנדרים, מכוניות מסחריות ורכבי כביש-שטח חשמליים של היצרנית מקליפורניה, לתיקון חיבור שההשתחרר בשלדה הקדמית. זהו הריקול השלישי של החברה

ריוויאן (Rivian), יצרנית כלי הרכב החשמליים מקליפורניה, מבצעת ריקול לכמעט כל המכוניות שייצרה לתיקון חיבור שהשתחרר בשלדה הקדמית. הריקול נוגע ל-12,212 טנדרים, מכוניות מסחריות ורכבי כביש-שטח (SUV) חשמליים, כך לפי מסמכים שהגישה הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים. לפי הצהרת החברה, יש לה את היכולת לבדוק את כל כלי הרכב הרלוונטיים ולבצע את התיקונים הנחוצים בתוך 30 יום. התיקונים יתבצעו ללא עלות ללקוחות, ולא צפויה השפעה על התוצאות הפיננסיות. 

באתר CNN דיווחו כי החברה, שבין המשקיעים שלה נמנית אמזון, שלחה הודעה ביום שישי ללקוחות ועדכנה אותם על הריקול. בהודעה הדגישו בחברה כי עדיין לא התקבלו דיווחים על פציעות כתוצאה מהתקלה. עד כה דווח על 7 תקריות אפשריות הקשורות לבעיה, אך בלי פציעות. עוד הוסיפו כי בעלי מכוניות שהתחילו לשמוע רעש לא אופייני מקדמת הרכב צריכים לפנות בהקדם לריוויאן. בנוסף, החברה מתכוונת להקים תחנות שירות "פופ אפ" באזורים שבהם יש ריכוז גבוה יחסית של בעלי מכוניות ריוויאן. 

ריוויאן מייצרת טנדרים ורכבי כביש-שטח חשמליים עבור אמזון, שהיא גם המשקיעה הגדולה ביותר של החברה. לפי נתוני רשות הבטיחות, זהו הריקול השלישי שהחברה מבצעת, לאחר שבאוגוסט ביצעה ריקול ל-500 כלי רכב בשל בעיה בכרית האוויר ובמאי החזירה 200 כלי רכב בשל פגם בחגורת הבטיחות. המטה של ריוויאן נמצא בקליפורניה, אך מפעל הייצור שוכן באילינוי. לחברה יש גם תוכניות לפתוח מפעל בג'ורג'יה והיא דיווחה לאחרונה על מגעים עם מרצדס להשקעה משותפת בייצור טנדרים חשמליים באירופה. 

ריוויאן הפסידה 1.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022, כך דווח לפני כחודשיים. החברה דיווחה אז במקביל שהיא פועלת להאיץ את הייצור שנפגע בשל המשבר בשרשראות האספקה. ההפסד ברבעון המקביל אשתקד עמד על 580 מיליון דולר. לפי CNN, מנכ"ל החברה, אר.ג'יי סקרינג', אמר בשיחה עם משקיעים עם פרסום הדוחות שבמהלך "חלק גדול" מהרבעון השני, החברה לא הצליחה להפעיל את מלוא קו הייצור שלה. "לא היינו מסוגלים אפילו להריץ משמרת אחת בגלל המחסור ברכיבים", 

Support Ukraine