בשל תקלת סוללה: פורד מקפיאה את מכירת המוסטנג החשמלית

לפני שנה, 10 חודשים - 18 יוני 2022, כלכליסט
פורד מוסטאנג
פורד מוסטאנג
יצרנית הרכב האמריקאית מבצעת ריקול לכ-49 אלף מכוניות מדגם מוסטנג מאך E בשל תקלה בחיבור סוללה שבגללה עלולה המכונית לאבד כוח מנוע במהלך הנסיעה. בישראל משווק הרכב ביבוא מקביל, ולא דרך היבואנית הרשמית דלק מוטורס

יצרנית הרכב האמריקאית פורד מודיעה על הפסקת מידית של שיווק המכונית החשמלית פורד מוסטנג מאך E. החברה תבצע ריקול ל-48,924 מכוניות מהדגם האמור שעלולות לאבד כוח מנוע במהלך הנסיעה - מה שעלול לגרום לתאונה במקרה קיצון. 

לצד הריקול הודיעה פורד לסוכניה בארצות הברית שעליהם להפסיק מיד למסור מכוניות חדשות ללקוחות בארצות הברית. לפי מסמכים של פורד שפורסמו בארצות הברית, חיבורים בסוללת הרכב עלולים להתחמם, מה שגורם לרכב לאבד מיד את כוח המנוע במקרה הגרוע, או לא "להתניע" במקרה פחות חמור. הרכבים האמורים הם כאלה שיוצרו בשנתיים האחרונות, בין מאי 2020 ל-מאי 2022. לפי פורד, הפתרון הוא עדכון תוכנה פשוט. 

בישראל המצב שונה. דלק מוטורס, יבואנית פורד, אינה מייבאת את מוסטנג מאך E לישראל באופן סדיר, כלומר הדרך היחידה לרכוש מכונית כזאת - שנהפכה לדגם פופולרי במיוחד בישראל - היא ביבוא עקיף, כלומר ביבוא מקביל. אם מדובר במכונית שנוסעת בכבישי ישראל, דלק מוטורס היא האחראית לריקולים, שמבוצעים לפי הוראות משרד התחבורה במוסכי דלק מוטורס. 

אולם גם בימים אלה מוצעות בישראל עשרות מכוניות פורד מוסטנג מאך E חדשות שממתינות ללקוחות בסוכנויות יבוא מקביל. לא מן הנמנע שמדובר במכוניות שפורד אסרה על מכירתן עד לביצוע התיקון במוסכי פורד, אך ייתכן שהלקוחות הפוטנציאליים עדיין לא מודעים לכך.

Support Ukraine