חוזרת לשטח: שברולט קולורדו בדרך לישראל

לפני שנה, 8 חודשים - 2 אוגוסט 2022, כלכליסט
חוזרת לשטח: שברולט קולורדו בדרך לישראל
לאחר היעדרות ממושכת משוק הטנדרים הקטנים, יבואנית שברולט צפויה לייבא ארצה באופן סדיר את טנדר השטח של היצרנית בגרסת ה-ZR2 במחיר של כ-345 אלף שקל. עוד עולה מרישומי היבוא כי לשוק הישראלי צפויה להיכנס גם מכונית ספורט חשמלית של קופרה - הבורן, במחיר של כ-255 אלף שקל ביבוא מקביל

לאחר היעדרות ממושכת משוק הטנדרים הקטנים, יבואנית שברולט יוניברסל מוטורס (UMI) צפויה לייבא ארצה באופן סדיר את טנדר השטח של היצרנית - הקולורדו, כך עולה מרישומי היבוא של מדינת ישראל. 

עד כה יובא שברולט קולורדו ארצה במסגרת צהל"ית, אך הטנדר טרם הגיע לשוק האזרחי. UMI משווקת כיום בישראל את הטנדרים הכבדים של שברולט (סילברדו), אבל בפועל שברולט לא שיווקה בישראל טנדר "עממי" מאז הפסקת שיווקם של שברולט S10 ותאומו GMC סונומה לפני מעל 20 שנים. 

עוד עולה מרישומי מדינת ישראל כי הטנדר של שברולט אינו קולוראדו "רגיל" אלא ה-ZR2 - גרסת הביצועים של שברולט לטנדר הפופולרי. הרישומים אינם מפרטים האם מדובר בגרסת הדיזל של שברולט או גרסת הבנזין, אך סביר להניח שבהתחשב במאפייני שוק הטנדרים המקומי חובב הסולר, יצויד הקולוראדו 2ZR בגרסת הטורבו דיזל, הכוללת מנוע בנפח 2.8 ליטרים. 

רשימת השדרוגים של ה-ZR2 ביחס לשברולט קולורדו "רגילה" כוללת לא מעט תוספות שטח, החל במערכת מתלים משודרגת וכלה בגלגלים גדולים יותר. לצד אלה, מציעה שברולט לרוכשים בארה"ב גם שלל שדרוגים שמיועדים להפוך את הקולורדו לרכב בעל ביצועים קיצוניים יותר.

המחיר עליו הצהירה UMI עבור השברולט קולורדו הוא 345 אלף שקל, אם כי יתכן שמחיר זה אינו סופי. מחיר זה ממקם את הטנדר של שברולט מעל הגרסאות הבכירות של טויוטה היילקס וגם מעבר לטווח המחירים של המתחרה מבית איסוזו די מקס, המיובאת גם היא על ידי UMI. 

לצד הקולורדו, מרישומי היבוא עולה כי לישראל הגיעה גם מכונית ספורט חשמלית של קופרה - הבורן. הבורן חולקת מכלולים עם פולקסווגן ID3, אך שונה ממנה בהיצע הדגמים והביצועים, ומוצעת בגרסות בהספקים שנעים בין 150 ל-231 כ"ס. הבורן, שמחירה המוצהר בפני משרד התחבורה הוא 255 אלף שקל, יובאה ארצה דווקא ביבוא מקביל ולא ביבוא ישיר.

Support Ukraine