רווח מהיר של כ-80 מיליון שקל: הסיבוב המוצלח של יבואנית הרכב במניות חברת הביטוח

לפני שנתיים, 5 חודשים - 19 אוקטובר 2021, גלובס
רווח מהיר של כ-80 מיליון שקל: הסיבוב המוצלח של יבואנית הרכב במניות חברת הביטוח
יוניברסל מוטורס, שרכשה בתחילת השנה כ-5% ממניות הפניקס, מכרה בעקבות הזינוק במניית הביטוח כמחצית מהחזקותיה לידי אלטשולר שחם, תמורת כ-250 מיליון שקל

יבואנית הרכב יוניברסל מוטורס (UMI) קוצרת פירות מהשקעה מוצלחת במיוחד במניות קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס  
. נוכח נסיקת המניה הנרכשת, תרשום UMI רווח של כ-80 מיליון שקל, בתוך פחות משנה, על מכירת כמחצית מהחזקותיה בהפניקס.

בתחילת השנה רכשה UMI, שבשליטת חיים דנון ומשפחת עיני, כ-5% ממניות הפניקס תמורת 325 מיליון שקל, וכעת החליטה לממש כמחצית מהחזקותיה, ולמכור 2.6% מהונה של חברת הביטוח (כ-6.6 מיליון מניות) תמורת כ-250 מיליון שקל. בצד הרוכש עמד בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם
.

בעוד שאת הרכישה, שנעשתה בינואר 2021 מידי קבוצת מאיר שבבעלות ישראל קז ויעקב (יענקל'ה) שחר, ביצעה יוניברסל לפי מחיר מניה של 26 שקל, את המכירה הנוכחית היא מבצעת כעת לפי מחיר מניה של קרוב ל-38 שקל.

מחיר המכירה, הגבוה בכ-45% ממחיר הרכישה, מייצר ליוניברסל רווח של כ-80 מיליון שקל על המניות הנמכרות, תוך עשרה חודשים בלבד, ובידיה נותרו 2.3% ממניות הפניקס (כ-5.8 מיליון מניות), בשווי שוק נוכחי של כ-220 מיליון שקל.

רצף עסקאות שהציפו ערך עצום
מניית הפניקס בולטת בביצועיה ביחס ליתר מניות חברות הביטוח, ומתחילת השנה הוסיפה יותר מ-60% לערכה, מה שהפך אותה לחברת הביטוח הגדולה בבורסה מבחינת שווי שוק, העומד כיום על כ-9.5 מיליארד שקל - פער ניכר ממתחרותיה.

התקופה האחרונה עושה חסד עם הפניקס, עם רצף עסקאות שהציפו לה ערך עצום שלא נעלם מעיני המשקיעים. בצד הרכישות, השלימה הפניקס תוך חודשים ספורים השקעות פיננסיות ואסטרטגיות בהיקף של כמה מאות מיליוני שקלים (בין היתר ברשת קמעונות המזון יינות ביתן ובבית ההשקעות הלמן אלדובי).

מול אלה, הפניקס ייצרה לעצמה תוך זמן קצר רווחים חד-פעמיים של מאות מיליוני שקלים מהעסקאות למכירת השליטה ברשת הדיור המוגן "עד 120", מהנפקת חברת המימון החוץ-בנקאי גמא בת"א ומהנפקת חברת הטכנולוגיה ריסקיפייד בניו-יורק.

UMI מייבאת ומשווקת בישראל את מכוניות ג'נרל מוטורס, ובראשן המותג שברולט. השקעתה במניות הפניקס נעשתה כחלק מרצונה לגוון את פעילותה לתחומים נוספים. נוכח ההצלחה של השקעה זו בחנה יבואנית הרכב בחודשים האחרונים אפשרות להגדלת החזקותיה בהפניקס, ובעליה אף קיבלו לצורך כך אישור להחזקה של עד 15% מחברת הביטוח.

בני גבאי, מנכ"ל משותף ב-UMI, מכהן גם כיו"ר דירקטוריון הפניקס, ולכן הרכישה, שבוצעה בתחילת השנה, אושרה בוועדת הביקורת ובדירקטוריון של UMI.

Support Ukraine