רפורמה בתחבורה הציבורית: הרב-קו ייכנס למוניות השירות

לפני 6 שנים, 4 חודשים - 13 דצמבר 2017, גלובס
רפורמה בתחבורה הציבורית: הרב-קו ייכנס למוניות השירות
שר התחבורה ישראל כץ: "מוניות השירות יהיו חלק ממערך התחבורה הציבורית של מדינת ישראל - גם בשבת"

שר התחבורה ישראל כץ ערך הבוקר (ד') מסיבת עיתונאים בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית, בה הודיע, בין היתר, כי מוניות השירות נכנסות למערך התחבורה של מדינת ישראל עבור משתמשי הרב-קו, כולל תחבורה ציבורית בשבת.

לדברי כץ, "מדובר בבשורה משמעותית שאין לה קשר לבחירות - התחלנו את נושא מניות השירות עוד לפני הבחירות הקודמות. מה שהיינו צריכים להשלים כדי לבשר על המהלך הוא התיאום עם משרד האוצר והמשפטים".

לדבריו, "אנו מבשרים על מהפכה בתחום מוניות השירות, שיש להן חשיבות בפני עצמן. הן יהיו חלק ממערך התחבורה הציבורית של מדינת ישראל. גם רב-קו לא היה עד לפני כמה שנים. היה לא פשוט להכניס את השירות לחברות האוטובוסים, והיום הדבר הזה הוא מתבקש ומובן, והוא יעבור עוד שיפורים. אנחנו מכניסים את מוניות השירות לרב-קו. הנוסע יוכל להשתמש במונית שירות כמו ברכבת ובאוטובוס. לנוסעים יש יתרון.

"איך המדינה תתחשבן עם מפעילי מוניות השירות? נרחיב את הענף של מוניות השירות אחרי שהוא הוקפא ב-2017. הקפאה שמונעת תחרות לעולם לא מצליחה. זה אולי הגן על מוניות השירות מפני מתחרים, אבל שירות האוטובוסים מולם הולך ומשתכלל".

לדברי שר התחבורה, "במסגרת הסטטוס-קוו במדינה, שבו אין תחבורה ציבורית מסובסדת בסופ"ש, מוניות השירות ימשיכו לפעול. לא נשנה את הקיים כיום. נאפשר לחמי שזקוק בסופי שבוע לתחבורה ציבורית לקבל מגוון אפשרויות רחב, בלי לנגוד את הסטטוס-קוו במסגרת הכללים הקיימים. הלוואי ובכל תחום במגינת ישראל ייקבעו הדברים במסגרת הסטטוס-קוו, גם החרדים והדתיים ישמרו על המנהגים שלהם, וכלל הציבור יקבל את השירות שלו. כלומר, הופכים את מוניות השירות לחלק ממערך התחבורה הציבורית ולא משנים את הכללים בסופי השבוע.

"צעד נוסף במסגרת הרפורמה הבינעירונית שמצטרפת לרפורמה המטרופולינית. הצעד שאנחנו עושים היום ייתן אפשרות להרחיב את מערך הנסיעות. אלה סיכומים טרום-תקציביים - כלומר לפני ההחלטה על תקציב המדינה הבא. הדיונים יצטרכו לכלול צעדים נוספים במימון נוסף. הדברים שמתוארים היום סוכמו מול האוצר".

כץ הוסיף כי "צריך לפתח תחבורה ציבורית מתקדמת, כולל עלייה מדרך אחורית שאשאף ליישם באופן כולל וגורף. זה יקל על גיוס נהגים. שיפרנו את שכרם של הנהגים. כאשר נהג הוא קופאי ופסיכולוג ומתעצבן ומתווכח, אנשים לא רוצים לעבוד במשרה הזו. הסכמתי להמשיך את הניסוי 'נעים לירוק', סיכמנו עם האוצר שגם לזה יש מקום".

Support Ukraine