בעקבות הרפורמה: יישום לנסיעות שיתופיות במוניות ספיישל

לפני 6 שנים, חודשיים - 15 ינואר 2018, גלובס
בעקבות הרפורמה: יישום לנסיעות שיתופיות במוניות ספיישל
אפליקציית המוניות השיתופיות IWAY, המציעה לציבור נסיעה שיתופית במוניות ספיישל, תושק במהלך החודשים הקרובים . מחיר הנסיעה ינוע בין 6.5 שקל ל-12.5

פרויקט חדש של היזם והמשקיע דוד כוכבא, המשמש כמנכ"ל מועצת המובילים וחבר הנהלת איגוד המוניות, יאפשר נסיעות שיתופיות מוזלות במוניות. היוזמה הגיעה בעקבות כניסתה לתוקף ב-1.3.17 של הרפורמה של משרדי האוצר והתחבורה שמאפשרת למוניות לבצע נסיעות שיתופיות.

מחיר הנסיעה ינוע בין 6.5 שקל בתוואי הקצר עד ל-12.5 שקל בתוואי הארוך, וצפוי, לדעת יזמי ומפעילי הפרויקט, לגרום לנוסע "לוותר על רכבו הפרטי ולתרום להפחתת הגודש בכבישי העיר בשלב מאוחר יותר".

החברה מעוניינת לשלב בשורותיה נשים כנהגות, זאת משום שלהן "תודעת שירות גבוהה יותר". גיוס הנהגות מתנהל כבר מספר חודשים בשיתוף משרד העבודה ובהמשך לסיכום עם שר העבודה ח"כ חיים כץ.

באמצעות האפליקציה שנמצאת בשלבי פיתוח סופיים, יוכל הנוסע להזמין כיסא פנוי במונית והנהג יזהה את אותו ואת ומיקומו, ויגיע אליו באמצעות רשת תחנות וירטואליות. התשלום יתבצע באמצעות האפליקציה.

בנוסף, תאפשר המערכת למנוי ראשי להכניס תחתיו מספר מנויים שהוא יחויב בגינם, דבר שלדוגמא יאפשר להורים לשלם על ילדיהם, וכן יהווה אמצעי בקרה באמצעותו ההורה יוכל לדעת בכל רגע נתון האם הילד עלה למונית, היכן הוא נמצא ומי הנהג.

חידוש נוסף של הפרויקט הוא יצירת מערך שירותים מקיף תחת קורת גג אחת - החברה שמפתחת את המערך הטכנולוגי, היא גם זו שתנהל ותפעיל את ציי הרכב, כאשר הרכבים שהינם בבעלות החברה יופעלו על ידי נהגים שכירים. כל אלה אמורים לדעת היזם דוד כוכבא, להוזיל את העלויות השוטפות של החברה ובכך לתרום להוזלת המחיר לנוסע.

הפיילוט יכלול בשלב הראשוני כ-20 רכבים בתל אביב שצפויים לגדול לכדי 250 מוניות בעיר. תחנת המוניות בעזריאלי, תהווה מוקד מרכזי בהפעלת ציי המוניות ותשתית פעולה בכל הנוגע לארגון מערך התנועה בעיר. בסיכום עם סגנית ראש עריית תל אביב מיטל להבי, בחירת צירי התנועה המרכזים וכן הגברת הפעילות בעת עריכת אירועים מיוחדים בעיר תעשה בשיתוף פעולה עם העירייה.

תכנית ההפעלה מיועדת לשרת את כל הערים הגדולות וכן מערכים אזוריים בהתאמה להיקף תנועת הנוסעים.

Support Ukraine