לפי עיקרי המתווה, נציגות הבית המשותף תהיה זו שקובעת את תנאי התקנת העמדה, כך שלא תפגע בחזותו של הבניין ובזכויותיהם של דיירים אחרים; החשמל לרכב יגיע מהמונה המשותף וההתחשבנות תבוצע מול בעל הדירה
פריסת עמדות הטעינה לרכב חשמלי ממשיכה להוות מקור לסכסוכי שכנים, תביעת וויכוחים. מסיבה זו מפרסם משרד האנרגיה לראשונה מתווה מיוחד למעין שימוע ציבורי להתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים.
הנוסח מתפרסם לראשונה לעיון הציבור, ויותר מכך - להשפעה של הציבור, שמוזמן להעלות רעיונות בפני משרד האנרגיה לקראת התקנה של עמדות טעינה בבתים משותפים. יצוין כי לפי חוק המקרקעין - חוק ששורשיו בשנות השבעים - כדי לבצע עבודות ברכוש משותף נדרשת הסכמה כוללת של דיירי הביניין. הבעיה היא כמובן שבשנות השבעים והשמונים לא היו מכוניות חשמליות ולא נדרשה כל החלטה לגביהן, ואילו כעת הופכות המכוניות החשמליות לנפוצות יותר ויותר, כמו גם מכוניות הפלאג אין הייבריד, מה שדורש פתרונות עבור בעליהן, שרובם גרים בבתים משותפים.
יתרה מזאת, המסמך של משרד האנרגיה מפרט את הדרכים המוצעות לעיון הציבור, בהן בעליה של מכונית חשמלית (או פלאג אין הייבריד) יוכלו להטעין את הרכב. לפי עיקרי המתווה, נציגות הבית המשותף תהיה זו שקובעת את תנאי התקנת העמדה, כך שלא תפגע בחזותו של הבניין וגם בזכויותיהם של דיירים אחרים. ההתחשבנות על עלות החשמל נחשבת גם לנושא בעייתי - לפי המתווה החשמל לרכב יגיע מן המונה המשותף וההתחשבנות תבוצע מול בעל הדירה. בעל דירה שלא יהיה מרוצה מהסדר זה יוכל לפנות למפקח על המקרקעין. אופן ההתקנה של עמדות טעינה יקבע על פי ועדה משותפת של נציגי הבניין, שתפנה למפקח על המקרקעין לאישור.
בנוסף מציג הנוהל שורה של "פותחי חסמים" שמיועדים לאפשר התקנה מהירה של עמדות הטעינה. כך לדוגמה - אם בעל דירה הודיע כי ברצונו להתקין עמדה לרכב חשמלי, תחויב נציגות הביניין להציג לדייר את התנאים שהיא דורשת להתקנה תוך לא יותר מ 15 ימים; אם הנציגות לא השיבה לדייר שרוצה עמדה לרכב חשמלי, יוכל הדייר לגשת למפקח על המקרקעין תוך 45 ימים. בנוסף, ההצעה מקלה עם בעלי מכוניות חשמליות שכן יכולים להתחבר למונה פרטי: במקרה כזה יכול בעל הדירה פשוט לחבר את עמדת הטעינה, כחוק, תוך 15 ימים בלי לבקש אישורים נוספים מנציגות הביניין.
חדשות קשורות