פורסם מכרז ראשוני לטעינת הרכב תוך כדי נסיעה בנתיבי איילון

לפני 3 שנים, 6 חודשים - 7 אוקטובר 2020, כלכליסט
Illustration
Illustration
נתיבי איילון מבקשת הצעות לפרויקט חשמלי ראשוני, שמוערך בהיקף של עד עשרות מיליוני שקלים; משרד האנרגיה יקים מערכת לניטור של כל עמדות הטעינה

נתיבי איילון נערכת לבחירת חברה שתספק שירותי טעינה אלחוטית לכלי רכב בכבישיה. כך עולה ממכרז לפרויקט ראשוני שמוערך בהיקף של עד עשרות מיליוני שקלים.

המכרז של נתיבי איילון מוגדר מכרז מסגרת ומיועד ל"תכנון, אספקה, הקמה ותחזוקה של מערכת לטעינת רכבים בתנועה". ההתקשרות עם החברה הזוכה במכרז תהיה ל־36 חודשים ונתיבי איילון תהיה רשאית להאריכה בשנתיים.

מערכת דוגמת זו לטעינה בחשמל תוך כדי נסיעה על כביש בו מותקנת המערכת, מציעה חברת אלקטריאון הישראלית, שהציגה לפני כחודש פרויקט ראשון בתל אביב. ואולם, בנתיבי איילון מדגישים כי יש התעניינות במכרז גם מצד גופים לא ישראליים. 

ההגדרה של מכרז מסגרת פירושה שלנתיבי איילון אין נכון להיום פרויקט ספציפי בו היא מעוניינת להתחיל, אלא שכזרוע מבצעת של משרד התחבורה, היא תחזיק בשם הזוכה במכרז ו"תזמן" אותה לביצוע לכשיתעורר הצורך.

בתוך כך פרסם משרד האנרגיה מכרז חדש להקמת מערכת ממוחשבת למאות עמדות הטעינה ה"רגילות" לרכב חשמלי הפרושות בישראל. במכרז, שהיקפו מוערך ב־1.6 מיליון שקל ייבחר זוכה שיפתח מערכת ממוחשבת לאיסוף והצגת נתוני השימוש מכל מפעילי עמדות הטעינה בישראל. הנתונים יוצגו באתר ייעודי לציבור וגם לרגולטורים.

מטבע הדברים, המידע יהיה שונה. הציבור יוכל לראות בין השאר היכן עמדת הטעינה הפנויה הקרובה וכיצד ניתן לשלם על החשמל. ואילו במשרד האנרגיה יוכלו לראות למשל כמה קילו וואט לשעה נצרכו. כיום נושא אפליקציות הטעינה מטופל על ידי ספקיות הטעינה עצמן, באפליקציות נפרדות.

Support Ukraine