בפלאג אין ובסטייל: ב.מ.וו סדרה 5 וסדרה 4 בישראל

לפני 5 חודשים, שבועיים - 31 מאי 2024, Walla!
בפלאג אין ובסטייל: ב.מ.וו סדרה 5 וסדרה 4 בישראל
היצע הדגמים של ב.מ.וו מתרחב עם גרסת פלאג אין לסדרה 5 ומתיחת הפנים של סדרה 4. המחירים החל מ-500 אלף ו-400 אלף שקלים בהתאמה

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה ששווקה עד כה רק בגרסת ה-520 החלשה ובשתי גרסאות החשמל של ה-i5, ה-eDrive40 וה-M60 מוסיפה גרסה נוספת, הפעם עם הנעת פלאג אין. כבעבר, הסידור הוא מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים לצד מנוע חשמלי. הפעם יש תגבור קל להספק וזה יעמוד על 299 כ"ס (292 בעבר). ההנעה היא אחורית ותיבת ההילוכים בת 8 הילוכים.

בדור הנוכחי גדל טווח הנסיעה החשמלי ל-100 ק"מ, שיפור משמעותי לעומת הטווח בעבר שעמד על 57 ק"מ בלבד. גם הסוללה הוכפלה בקיבולת שלה וזו כעת עם 22.1 קוט"ש. יחד עם הסוללה הגדולה יותר הגיעה עלייה במשקל שהאריכה את הזינוק ל-100 קמ"ש בכמעט חצי שנייה. זה יבוצע עכשיו ב-6.3 שניות, המהירות המירבית היא 230 קמ"ש.

המימדים זהים לסדרה 5 הרגילה, כולל נפח תא המטען שעומד על 520 ליטרים, הוא גדול משמעותית מ-410 הליטרים של הדור היוצא בשל שימוש בפלטפורמה משותפת לה ולגרסת החשמל, בה הסוללות נמצאות ברצפת המכונית.

לסדרה 5 פלאג אין שתי רמות גימור עם מושבים קדמיים והגה מתכווננים חשמלית, מסך 14.9 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי, חלון שמש, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור ועוד. ברמת הגימור הגבוהה יותר יש גם תצוגה עילית, המושבים מחוממים ודלת תא המטען נפתחת חשמלית, תאורה לגריל, מתאם לטאבלט בגב המושבים ומערכת שמע של הרמן קרדון ועוד.

ברשימת מערכות הבטיחות המתקדמות יש תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב ואזהרה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, בלימה אוטומטית, מצלמות היקפיות. ברמת הגימור הגבוהה מערכת המסייעת לתמרוני היגוי בחירום, אפשרות והתרעת תנועה חוצה מלפנים.

מחירה של הסדרה 5 פלאג אין מתחיל ב-499 אלף שקל ל-M ספורט, רמת הגימור אקספרסיב מעלה את המחיר ל-545 אלף שקל. כך או כך לא מדובר במכונית זולה, אבל ביחס למחירה של גרסת ה-520 שהתקשתה להרשים במבחן שלנו, תוספת של 30 אלף שקלים בלבד הופכת את הגרסה הזו לטובה יותר בהיצע.

בעולמות הפלאג אין של קטגוריית הסאלון לסדרה 5 פלאג אין יש מתחרה אחת מרכזית - מרצדס E קלאס בגרסת ה-300e הנתונים לגבי הטווח והביצועים דומים מאוד, אבל המחיר שלה גבוה משמעותית מזה של הב.מ.וו ומתחיל ב-639 אלף שקל.

סדרה 4 המחודשת

לצד הסדרה 5 פלאג אין מתחיל גם שיווק הסדרה 4 המחודשת. בתפריט מתיחת פנים חיצונית מינורית, יישור קו במערכות המולטימדיה בתא הנוסעים ושינויים נוספים. השינויים החיצוניים הם יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ועיצובים חדשים לגלגלים. תא הנוסעים מקבל את הטיפול היסודי יותר, מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים הם בפריסה העדכנית של ב.מ.וו - כלומר ביחידה אחת במקום שני המסכים הנפרדים בעבר. זו של המולטימדיה בגודל 14.9 אינץ' ולוח המחוונים 12.3 אינץ'.

מבחינת מערכות ההנעה אין הבדלים, היא תשווק באותו מבחר מנועים שמתחיל ב-420 וב-430 - שתיהן עם מנוע 2.0 ליטרים אבל בהספקים שונים - 184 ו-245 כ"ס בהתאמה. שתי גרסאות אלו יהיו בהנעה אחורית. מעליהן יש את מנוע ה-3.0 ליטר שישה צילנדרים בטור של ה-M440. הוא מספק 374 כ"ס וההנעה כפולה.

מעל אלו ישנה את ה-M4 שתשווק מעתה רק בגרסת הקומפטישן הבכירה. כאן מצורף עוד מגדש טורבו למנוע ה-3.0 ליטרים וההספק הוא 510 כ"ס. ההנעה היא אחורית, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, בולמי M אדפטיביים, בלמים מאווררים מלפנים ומאחור. מדד השמחה - 3.9 שניות ל-100 ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

המחירים מתחילים ב-400 אלף שקלים ל-420 קופה, ה-430 מטפסת ל495 אלף שקלים וה-440 ל-609 אלף שקלים. עבור הקבריולה תשלמו 485 אלף שקלים ל-420, ה-430 תעלה לכם 535 אלף שקלים וה-M440 הפתוחה - 649 אלף שקלים.

אם אתם בעניין של ללכת על הטופ - אז ה-M4 קומפטישן נמכרת ב-815 אלף שקלים ואם אתם הולכים על הטופ טופלס אז הגרסה הפתוחה שלה תעלה לכם 920 אלף שקלים.

Support Ukraine