מתכננים טיול באירופה? לא בטוח שתוכלו לנהוג שם

לפני שנתיים, 11 חודשים - 14 מאי 2021, כלכליסט
מתכננים טיול באירופה? לא בטוח שתוכלו לנהוג שם
במשרד התחבורה דוחים, בפעם השנייה, את מועדי המכרז להפעלת תחנות צילום להוצאת רישיון נהיגה בינלאומי. טענות בשוק: ההשתתפות במכרז בעייתית בשל שולי הרווח הנמוכים. משרד התחבורה: המכרז טרם נסגר, אין לנו ספק שיהיו מתמודדים, כפי שהיו בעבר

אירופה נפתחת בפני ישראלים – אך בחלק מן המקרים לא בטוח שנהיגה בה תתאפשר. הסיבה היא שבמשרד התחבורה דוחים, בפעם השנייה, את מועדי המכרז להפעלת תחנות צילום להוצאת רישיון נהיגה בינלאומי וככל הנראה על המכרז במתכונתו הנוכחית אין קופצים.

לא בכל מדינה ידרשו מישראלים רישיון נהיגה בינלאומי, אך בפועל למרות לא מעט מאמצים מצד משרד התחבורה הישראלי, רישיון הנהיגה הישראלי אינו רישיון מוכר באירופה, מכיוון שהוא "דומה" לרישיון הנהיגה האירופי, אך לא מוכר באופן מלא. המשמעות היא שישנן מדינות שבהן בתרחישים מסוימים, למשל בעת מפגש עם שוטרים, עלולים ישראלים למצוא עצמם נדרשים להגיש רישיון נהיגה בינלאומי רשמי.

כך, בינואר האחרון פרסם משרד התחבורה מכרז לאיתור זכיינים חדשים להפעלת תחנות הצילום והנפקת רישיון הנהיגה הבינלאומי, כאשר ההצעות עבור המכרז היו אמורות להיות מוגשות עד שלהי פברואר. ואולם, עם תום פברואר דחה משרד התחבורה את מועד המכרז - וכעת ההצעות יוגשו רק במהלך חודש יוני.

לדברי גורמים המעורבים בתהליך, ההשתתפות במכרז בעייתית, בין היתר לאור שולי הרווח המצוינים במכרז הקיים - שלפיהם הזכיין יהיה רשאי לגבות תעריף של 6 שקלים על השירות, שמתוכם 4.15 שקלים יועברו לידי משרד התחבורה. זאת בשנה שבה הישראלים ימעטו לטוס לאירופה.

ממשרד התחבורה נמסר: "מועד הגשת ההצעות למכרז להפעלת תחנות צילום נדחה לחודש יוני 2021 במטרה לייעל את ההליך ולהשגת תוצאות אופטימליות. ההליך נמצא כיום בשלב מכרזי טרם הגשת ההצעות, ולכן לא ניתן לקבוע כי למכרז לא ניגשו מציעים. אין לנו ספק כי במכרז יתחרו כמה מתמודדים כפי שהיה במכרזים דומים בעבר".

Support Ukraine