והגים עם הטלפון על הברכיים? המצלמות החדשות של המשטרה יתעדו

לפני 6 שנים - 26 מרץ 2018, Walla!
והגים עם הטלפון על הברכיים? המצלמות החדשות של המשטרה יתעדו
באגף התנועה הצטיידו במצלמות חדישות המשדרות בזמן אמת עבירות תנועה לשוטרים דרך הטאבלט. איכות הצילום הגבוהה תאפשר לזהות אפילו שימוש בטלפון בזמן נהיגה - ואף שיגור מידי של דוחות לנהג

אחרי שהתרגלנו למצלמות הכתומות בצדי הדרכים, הציבה השבוע המשטרה עשרות מצלמות טקטיות ברחבי הארץ, שיסייעו "להעלות הילוך" במלחמה בתאונות הדרכים. עד כה תועדו נהגים מבצעים עבירות תנועה ובהן חציית רמזור אדום או נהיגה במהירות מופרזת, ומעכשיו המצלמות החדשות, שיוצבו בחלקן על עמודים כתומים עם ראש שחור, יתעדו גם עבירות של בריונות כביש, נהיגה לא במסלול ושימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה.

המצלמות החדשות מחוברות למערכת שידור אלחוטית ומוצפנת, והן משדרות לשוטרים הנמצאים בעמדה סמוכה או בניידת בקטע הכביש המדובר. באמצעות מכשיר טאבלט, יכול השוטר לקבל את תיעוד העבירה בזמן אמת, שאף נשמר לאחר מכן. כך יכול השוטר להגיע למקום ואף לשגר מיד דוח לנהג. כמו כן, המצלמות ניידות וניתנות להעברה בכל זמן ובכל מקום. רזולוציית הצילום במצלמות גבוהה, כך שניתן לזהות באמצעותה מספרי כלי רכב ואף את המתרחש בתא הנהג.

באגף התנועה של המשטרה אומרים כי המטרה היא ליצור הרתעה בקרב הנהגים, וכן להפחית את העבירות בכביש הכוללות קיפוח זכויות, שימוש בדרך על ידי עקיפה של טור מכוניות דרך השוליים, או עקיפה תוך נסיעה ב"זיגזג" בין הנתיבים. עבירות נוספות שהמצלמות החדשות מתעדות הן כניסה לצומת לא פנוי ונהיגה תוך שימוש בטלפון, בין אם המכשיר מונח על הברכיים או צמוד לאוזן.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב דורון ידיד, הוא זה שהוביל את המהלך. על עשרות המצלמות שיוצבו בהמשך מוטלת משימה כבדה - אכיפה בכבישים בין עירוניים, ממטולה בצפון ועד אילת. הואיל והמצלמות ניידות וניתנות להצבה בכל פעם במקום אחר, לא ניתן להשתמש באפליקציית Waze כדי לזהות אותן. בהמשך, מטרת האגף היא להגדיל את האכיפה באמצעות המצלמות החדישות גם במסגרת השטחים העירוניים, ובמשטרה מאמינים שבדרך זו יצליחו לרסן התנהגות עבריינית של נהגים בכביש.

Support Ukraine