האם רפורמת הפרטת הטסטים של משרד התחבורה, שאמורה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, תידחה? ל"כלכליסט" נודע שהיום הוגשה לבג"ץ עתירה דחופה למתן צו על תנאי המיועדת לעצור את כניסתה של הרפורמה לתוקף.
העתירה הוגשה על ידי דורון אליהו כהן, המיוצג בידי עורכות הדין הדס ברוה, בת אל ממן וסמדר פרי, ממשרד הדס ברוה ושות', נגד משרד התחבורה וטלדור ומילגם (הזוכות במכרז).
כהן טוען כי טרם גויסו מספיק ראשי צוותים שישגיחו על הבוחנים, המצלמות ברכבים פוגעות בפרטיות הנבחנים - ובנוסף, המחשבים הנישאים שנושאים הבוחנים פוגעים בבטיחותם של התלמידים לנוכח העובדה שהבוחן אינו מרוכז.
מדובר ברפורמה שבמסגרתה אמורים תלמידי הנהיגה להיבחן על ידי מערך בוחנים מיוחד שיופעל על ידי החברות שזכו במכרז - טלדור ומילגם. הבוחנים המוסמכים יעשו שימוש בין היתר במחשבים נישאים ובמערכת מצלמות שיותקנו ברכב, אשר אמורים לאפשר לבוחן מעקב אחר פעולות התלמיד. יתרונה של שיטה חדשה זו היא הקיצור הניכר בזמני ההמתנה לביצוע הטסט - לתקופה שתאפשר לתלמיד לבצע את הטסט בתוך שלושה ימים מרגע שהמורה מגיש את התלמיד לטסט.
בינתיים, בקרב מורי הנהיגה שורר אי ודאות בכל הנוגע לביצוע הטסטים החל בשבוע הבא. ל"כלכליסט" נודע שלפני כשבוע נערכה אסיפה מיוחדת של משרד התחבורה בה הסבירו בכירים במשרד התחבורה למורי הנהיגה את עיקרי הרפורמה והדגישו כי במהלך השבועות הראשונים עלולים זמני ההמתנה להתארך. עם זאת, המורים מלינים על בעיות נוספות - כגון חוסר יכולת לרשום תלמידים לביצוע מבחני הרישוי, לפחות עד השבוע הבא ומצבים בהם הזכיינים, כלומר עורכי הטסטים, עדיין אינם מכירים היטב את המסלולים בהם יבוצעו הטסטים.
עם זאת, גורמים במשרד התחבורה מרגיעים ומדגישים כי מדובר באי נוחות זמנית. לדברי גורם במשרד: "זה מצב הגיוני, עדיף שיהיה עיכוב מאשר שלא תהיה רפורמה. תהליך שבו בהתחלה עדיין קשה לדעת מי הולך לאן הוא תהליך הגיוני וחבלי הלידה הם לגיטימיים. אנו משוכנעים שתוך כמה שבועות הכל יפתר והתלמידים יהנו מטסטים שיבוצעו הרבה יותר מהר מכפי שהיה נהוג עד כה".