מהיום: מבצע לתשלום חובות של אלפי נהגים שהשביתו את רכבם

לפני 4 שנים, 9 חודשים - 2 יוני 2019, כלכליסט
מהיום: מבצע לתשלום חובות של אלפי נהגים שהשביתו את רכבם
במסגרת המבצע שימשך ארבעה חודשים יוכלו בעלי רכבים שלא שילמו את אגרת הרישוי בשבע השנים האחרונות לשלם את החוב ללא ריבית והצמדה עד תחילת אוקטובר

מכוניות מושבתות הפכו למכת מדינה בערים רבות - וכעת משרד התחבורה נערך לטיפול במפגע. עפ"י הודעת המשרד, מהיום החל מבצע ארצי לאיתור של נהגים שנטשו את רכבם ולא דיווחו על כך למשרד התחבורה.

כיום, לפי חוק, נהג שמשבית את רכבו חייב להקפיא את רשיונו – אך נהגים רבים בוחרים שלא לעשות זאת ופשוט נוטשים את הרכב ולא משלמים עוד את האגרה השנתית. בשל כך, בשנה שעברה יצא משרד התחבורה למבצע גביית חובות מיוחד שבמסגרתו נדרשו נהגים לשלם את עלויות הרישוי של מכוניותיהם – גם אם אלה כלל לא נסעו.

כעת כאמור הוחלט לסייע לנהגים ולבצע מחיקת חובות. נתוני משרד התחבורה בנוגע לתופעה מדאיגים: לפי המשרד, בשבע השנים האחרונות נרשמו 300 אלף כלי רכב שלא שולמה עבורם אגרת הרישוי, כלומר הם בפועל הושבתו אך מעולם לא הועברו לצורך גריטה או פירוק.

על פי החוק, חלה חובה על בעל רכב המבקש להוריד את רכבו מהכביש עקב התיישנות, פירוק או כל סיבה אחרת, להגיש למשרד התחבורה בקשה לביטול של כלי הרכב. רכב שלא בוטל כדין במשרד הרישוי נחשב לרכב פעיל, ובעליו מחויב בתשלום אגרת רישוי לרכב מדי שנה.

לפי משרד התחבורה, במסגרת המבצע שימשך ארבעה חודשים יוכלו בעלי רכבים שלא שילמו את אגרת הרישוי בשבע השנים האחרונות לשלם את החוב ללא ריבית והצמדה במשך ארבעה חודשים, עד תחילת אוקטובר.

לפי משרד התחבורה, לאחר שיצהיר באמצעות עורך דין כי לא נעשה שימוש ברכב, בתקופה שבגינה לא שולמה אגרת הרישוי, יבוטל רכבו ולא ניתן יהיה להחזיר את הרכב לכביש לאחר הביטול. משרד התחבורה יאמת את ההצהרות על הורדת הרכב מהכביש מול משטרת ישראל וגורמים נוספים. במידה ויתברר כי נעשה שימוש ברכב בניגוד להצהרה שהועברה למשרד התחבורה, בעל הרכב יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק.

Support Ukraine