התייקרות תעריף החשמל שעליה דווח אתמול, תביא בקרוב להתייקרות של טעינת רכב חשמלי. לפי הערכה של גורמים בענף, ההתייקרות תורגש במיוחד בעמדות הטעינה המהירות.
כאמור, השבוע עולה התעריף ב-6.2% - בגלל זינוק בעלויות הפחם. בהתאם, הטעינה למכוניות החשמליות תתייקר גם. בפועל, רוב החוזים של ספקי הטעינה למכוניות החשמליות כוללים הודעה לפיה תעריף הטעינה צמוד לתעריף של רשות החשמל, כלומר ההתייקרות תהיה בשיעור דומה.
עם זאת, גורמים בענף מעריכים שעיקר ההתייקרות תורגש בתחנות הטעינה המהירות ברחבי הארץ שבהן הטעינה עולה כיום בדרך כלל בין שקל וחצי לשני שקלים לקילוואט - וייתכן בהחלט ששיעור ההתייקרות בהן יהיה גבוה מ-6.2%. הסיבה לכך היא מה שגורמים בענף מגדירים כעלויות נוספות הכרוכות בהקמה ובפריסה של העמדות המורכבות והגדולות.
כיום בישראל קיימים שני סוגים עיקריים של עמדות טעינה - עמדות איטיות (כלומר ביתיות), ועמדות מהירות (כלומר עמדות ציבוריות בעלות יכולת לטעון רכב חשמלי בעל חיבור מהיר תוך כשעה). על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנה שעברה נמכרו בישראל מעל 10,000 מכוניות חשמליות, כאשר יותר מ-6,000 מהן היו מתוצרת טסלה. מספר זה צפוי לעלות השנה רק לאור המשלוחים שצפויים להימסר השנה של יצרני הרכב הסינים, שיגיעו בחודשים הקרובים.