צפו: בצהרי היום, ללא רישיון על אופנוע כבד באיילון

לפני 4 שנים, 8 חודשים - 29 יולי 2019, Walla!
צפו: בצהרי היום, ללא רישיון על אופנוע כבד באיילון
שוטר תנועה רכוב שהבחין באופנוע ללא לוחית רישוי הביא לתפיסת הרוכב, בן 27 מאום אל פחם. כשנעצר התברר שלוחית הרישוי הייתה הבעיה הכי קטנה שם

בין צקצוק לצקצוק על תרבות הנהיגה, על הזלזול בחוקים בכביש והאכיפה החסרה נגד ביריונות בכביש, מדי פעם כדאי גם להפנות מבט לשוטרי התנועה מיחידת האופנועים. אלו חיים את התופעות מסכנות החיים של שימוש לא בטוח בסלולרי, חיתוך נתיבים, אי מתן זכות קדימה ושאר העבירות מסכנות החיים לא מהניידת הממוזגת - אלא כחלק מהאכלוסיה הנפגעת ביותר בכביש - הדו גלגליים.

במהלך פעילות של שוטרי אגף התנועה בנתיבי איילון באכיפה ממוקדת, הבחין שוטר מיחידת האופנועים באופנוע הנוסע בשולי הדרך ללא לוחית זיהוי. השוטר שסימן לרוכב לעצור פתח בנוהל הזיהוי שלו הכולל בקשת רישין נהיגה. הרוכב שטען שרישיון הנהיגה שלו לא ברשותו וכי אינו יודע היכן מסמכי האופנוע, הסתיר מציאות עגומה ומבהילה הרבה יותר.

מסתבר שבנוסף לרכיבה ללא לוחית הרישוי, רישיון האופנוע פג תוקף וכן שהרוכב, בן ה-27 מאום אל פחם מעולם לא הוציא רישיון רכיבה על אופנוע ורישיון הנהיגה שלו לרכב פקע כבר בשנת 2013. האופנוע שהושבת במקום ל-30 יום נגרר למגרש המשטרה והרוכב קיבל הזמנה לדין בגין רכיבה ללא רישיון, ללא ביטוח וללא רישיון נהיגה בתוקף.

במקרים חמורים בעבר, על עבירות מסוג אלו מטיל בית המשפט לא רק עונשי שלילה לתקופה ממושכת, עבודות שירות וקנסות, אלא גם מאסר על תנאי. אולי הגיע הזמן להחמיר את הענישה הזו, שכפי הנראה לא מרתיעה עבריינים לשוב ולבצע את העבירות?

הסקר שלנו לשירותכם.

Support Ukraine