פיג'ו 308 החדשה: פלאג אין ואצלנו בעוד שנה

לפני 3 שנים, חודש - 23 מרץ 2021, Walla!
פיג'ו 308 החדשה: פלאג אין ואצלנו בעוד שנה
הדור היוצא זכה בתואר "מכונית השנה" הדור הנוכחי לוקח את המשפחתית הקומפקטית לעידן הפלאג אין ושומר אמונים לקטגוריה ההולכת ונמוגה

פיג'ו הציגה את ה-308 החדשה, זהו דור שלישי ל-308 ששומרת עת שמה בדומה לדגמים האחרים ולא "מדלגת"ספרה כמו במעברי הדורות הקודמים.

את ההתמודדות בסגמנט שהולך ונחלש בשנים האחרונות אל מול הג'יפונים והקרוסאוברים היא תעשה בעזרת מעבר להנעה היברידית נטענת שקע - אביזר חובה באירופה בשל תקני זיהום האוויר המחמירים וכן שורת ערים גדולות שעתידות לאסור כניסת כלי רכב מזהמים לשטחן. עם מנוע הפלאג אין יכולה ה-308 לשמר יכולות תנועה בשימוש בבנזין מחוץ לערים ומעבר למנוע החשמלי בתוכן.

אלמנט שני בו היא מצטיידת הוא העיצוב החיצוני שלה, הייטקי, חד ואפילו ספורטיבי באופן מופגן. אבל יותר ממנו היא מציגה בגאווה את לוגו היצרנית החדש ישן - של ראש האריה הגדול של היצרנית.

ביחס לדור היוצא, רושמת ה-308 צמיחה משמעותית במימדים. היא כעת באורך של 436.5 ס"מ שהם 11.5 ס"מ יותר מזה של הדור היוצא ובסיס הגלגלים שלה הוא כעת 267.5 ס"מ (תוספת של 5.5 ס"מ). לעומת הצמיחה במימדים החיצוניים, תא המטען מצמצם 58 ליטרים מנפחו ל-412 ליטרים בלבד ו-361 ליטרים בפלאג אין.

בתא הנוסעים העיצוב הוא כשל דגמי פיג'ו העדכניים. ההגה הקטן ומאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי תלת מימדי של 10 אינץ' ברמת הגימור הגימור הגבוהות. בתחום מסך המולטימדיה בוחרת פיג'ו באסכולה של מיקום פתחי המיזוג למעלה ואת המסך במרכז הקונסולה המרכזית. הוא שולט בכל הפונקציות, אולם מוסיף שורת "מתגי" קיצור דרך לפונקציות השונות. גם פה, כמו במכונית חדשות נוספות את ידית ההילוכים מחליף בורר קטן.

מערכות הבטיחות המתקדמות ממשיכות להציע את ה"תקן" המקובל בתחום. בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" ומערכת זיהוי התמרורים שה-308 היוצאת הייתה מהראשונות להציע במשפחתית עממית שופרה.

הדור הנוכחי ממשיך לעשות שימוש בפלטפורמת EMP2, וההנעה משלבת מנועים אותם אנחנו מכירים משאר דגמי קונצרן PSA (או "סטלנטיס" בגלגולו הנוכחי אחרי המיזוג עם FCA). זה אומר שהבסיס יהיה מנוע 1.2 ליטרים טורבו עם שלושה צילינדרים בהספק 130 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. מנוע דיזל בהספק זהה ונפח 1.5 ליטרים יוצע גם כן לפחות באירופה.

החידוש המעניין בדור הזה בתחום מערכות ההנעה הם מנועים היברידים עם אפשרות לטעינה (פלאג אין). אלו יעשו שימוש בשילוב של מנוע 1.6 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי. גרסאות אלו יהיו בשתי רמות הספק 180 או 225 כ"ס, גם פה תיבת ההילוכים היא אוטומטית 8 הילוכים. על פי הצהרות היצרנית, סוללות ה-12.4 קוט"ש יספקו לה תנועה חשמלית טהורה של 60 ק"מ.

זמני הטעינה של הסוללות משתנים בהתאם לסוג הטעינה המתקבלת מ-7 שעות משקע ביתי ועד שעה ו-55 דקות מעמדת טעינה של 7.4 קילוואט (32 אמפר).

היצרנית לא פרסמה נתוני ביצועים או רמזה על גרסת GTI או GT חמימות עתידיות, אם כי מותר לקוות שאלו יגיעו גם הן עם גרסאות מפולפלות ומתוגברות חשמלית כצו השעה.

מ"דוד לובינסקי" יבואנית פיג'ו לישראל נמסר כי ה-308 החדשה צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2022.

Support Ukraine