פיג'ו מסירה את הלוט מעל פיג'ו E-308, הגרסה החשמלית של פיג'ו 308 החדשה שהוצגה אשתקד. עד היום פיג'ו שיווקה גרסאות חשמליות רק לדגמים הקטנים בחברה (208, 2008 וכ'ו) המבוססים על פלטפורמת CMP שתוכננה מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית, כעת, על בסיס פלטפורמת EMP2 המעודכנת, החברה תחל לשווק גם את הרכבים הגדולים יותר שלה עם מערכת הנעה חשמלית, כמו ה- 308 והדור הבא של ה-3008.
הדגמים הקטנים של פיג'ו, ולמעשה כל הדגמים הקטנים של PSA לשעבר, עשו שימוש באותה מערכת הנעה חשמלית המבוסת על מנוע חשמלי 136 כ"ס וסוללה בקיבלות של 50kWh. עבור פיג'ו 308 החדשה, וגם עבור גרסת הסטיישן שלה 308 SW, פיג'ו פיתחה מערכת הנעה חשמלית חדשה עם מנוע חשמלי קדמי חדשה בהספק של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ.
לצד המנוע החשמל החדש יש גם סוללת ליתיום-יון (NMC) חדשה עם הרכב כימי חדש של 80% ניקל, 10% מגנזיום ו-10% קובלט עבור ההדקים של הסוללה. הסוללה בקיבלות ברוטו של 54kWh (נטו 51kWh) ולפי פיג'ו היא תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-400 ק"מ בתקן WLTP - נתון רשמי יוצג קרוב יותר למועד ההשקה של הדגם.
לפי פיג'ו, המערכת תוכננה להשיג נצילות גבוהה במיוחד והתוצאה היא צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד של 12.7 קוט"ש לכל 100 ק"מ. לשם ההשוואה, לפיג'ו e-208 החשמלית נתון של 15.5 קוט"ש לכל 100 ק"מ ולטסלה מודל 3 RWD נתון של 14.4 קוט"ש לכל 100 ק"מ, כך שלפיג'ו E-308 נתון צריכת אנרגיה הנחשב לאמת מידה בתחום הנצילות. בזמן שמרבית היצרנים מתרכזים בעוד כוח וסוללה גדולה יותר עבור הטווח, פיג'ו נוקטת כאן בגישה נכונה יותר של הגדלת הנצילות, זו גישה שתאפשר לה לשווק רכבים חשמליים במחיר נגיש יותר ומעל הכל, נכונה יותר עבור הסביבה שכן סוללה קטנה יותר מזהמת פחות בתהליך הייצור שלה וזו הרי הסיבה העיקרית שבגללה אנחנו עוברים להנעה חשמלית.
פיג'ו E-308 מצוידת במטען פנימי AC המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 11kW וטעינה ציבורית DC מהירה אפשרית עד להספק של 100kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת רק 25 דקות.
כאמור, זו רק חשיפה ראשונה של הדגמים, השיווק בפועל באירופה יחל לקראת אמצע 2023 וכמובן שאנחנו מצפים לפגוש בשנה הבאה את פיג'ו E-308 גם כאן על כבישי ישראל.