פיג'ו 3008 החדש נחשף: גרסה חשמלית עם טווח של 700 ק"מ

לפני שנה, חודש - 20 ספטמבר 2023, Walla!
פיג'ו 3008
פיג'ו 3008
בדור השלישי שלו הקרוסאובר הצרפתי פותח פער מטסלה מודל Y ויונדאי איוניק 5 בטווח הנסיעה, מקבל תא נוסעים מהרהיב וטעינה איטית-מהירה ראשונה בקטגוריה. מתי הוא בארץ?

הדור הראשון של ה-3008 היה פספוס וסבל מבעיות אמינות. הדור השני החזיר את פיג'ו למשחק עם מוביל נוסעים שהפך לקרוסאובר נאה, שסיפק איכויות נהיגה שהרבה שנים לא היו לצרפתים, מה שסייע לו למכור 1.3 מיליון יחידות בשבע שנים.

עכשיו הגיע הזמן של הדור השלישי, שמצליח לסגור פערים מול מובילות השוק ואף להוביל בכמה תחומים חשובים, כמו טווח נסיעה וקצב טעינה, ועם היצע נרחב של מערכות הנעה, בנזין וחשמל. כאשר טסלה מודל Y היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה, וכרכב החשמלי הראשון של קבוצת סטלנטיס בקטגוריה, ברור מה מצפים ממנו בפיג'ו. לכן הוא גם קיבל את הכבוד להיות הדגם הראשון של קבוצת הרכב הצרפתית-איטלקית-גרמנית-אמריקאית שמבוסס על הפלטפורמה החדשה שלה, STLA-M, אחת מארבע גדלים שפותחו כדי לכסות את כל פלחי השוק, ממכוניות קטנות לאירופה ועד מפלצות לשוק הצפון אמריקאי. היא כבר כוללת עדכון תוכנה מרחוק (OTA) מה שיחסוך לנהגים בחלק מהמקרים ביקור במוסך לתיקון תקלה או ריקול.

עיצוב: ה-3008 החדש זכה לעיצוב קרוסאובר-קופה ולחזית חדשה, שמקנים לו אופי וייחודיות ובולטים מול עדר הקרוסאוברים הסיניים שרבים מהם נראים כאילו שובטו באיזו מעבדה.

ממדים: כמקובל הדור החדש גדול מקודמו, עם אורך של 4.54 מטר (9+), רוחב של 1.90 מטר (5+), גובה של 1.64 מטר (2+) ובסיס גלגלים של 2.74 מטר (6+). לתא המטען נפח של 520 ליטר, כמו של הדגם הנוכחי.

מנועים: בינתיים נחשפו רק הגרסאות החשמליות. לבסיסית תהיה סוללת 73 קוט"ש, עם הנעה קדמית (210 כ"ס, 525 ק"מ טווח, 8.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 170 קמ"ש מהירות מרבית) או כפולה (320 כ"ס, 525 כ"ס, 6.4 שניות, 180 קמ"ש).

לבכירה תהיה סוללת 98 קוט"ש עם הנעה קדמית, 230 כ"ס. 8.9 שניות ו-170 קמ"ש הם לא נתונים יוצאי דופן, מה שאי אפשר להגיד על הטווח: 700 ק"מ, משהו שעד עכשיו אפשר היה לקבל באירופה בדגמי פאר יקרים בהרבה, ולאחרונה גם בפולקסווגן ID.7 סדאן החדשה - אבל לא בקרוסאובר ממותג עממי.

טעינה: חידוש מעניין: ה-3008 החדש יהיה אחד הראשון בקטגוריה עם אופציה לטעינת AC איטית-מהירה, 22 קילוואט במקום 11 קילוואט המקובלים, שיוצעו כסטנדרט. קיצור זמני הטעינה האיטית ב-50% יקל על מי שאין לו עמדת טעינה קבועה, בבית או בעבודה, להתבסס על עמדות ציבוריות, ועדיין לעשות זאת על בסיס טעינה איטית שטובה יותר לאורך חיי הסוללה וזולה משמעותית. טעינה מהירה תתאפשר בקצב מירבי של 160 קילוואט, נתון שנופל מזה של מודל Y עם 250 ויונדאי איוניק 5 עם 360. אפשר לשלוט בעוצמת הטעינה הרנגטיבית ממנופים מאחורי ההגה.

תא נוסעים: תמונות ה- i-Cockpit החדש פורסמו כבר לפני ההשקה. מדובר בגרסה מתקדמת של קוקפיט ה-3008 היוצא, שהיה מתקדם מאוד כאשר הושק. כעת יש מסך פנורמי 'צף' 21 אינץ', המשמש בצידו השמאלי כלוח מחוונים לנהג ובימני את מערכת המולטימדיה. יש גם מסך 10 אינץ' נוסף לתפעול מערכות, באמצעות קיצורים שיבחר הנהג, וחומרים נעימים למגע.

מוט ההילוכים עבר לצד ההגה, לבקרת האקלים יש יציאה למושב האחורי, יש משטח טעינה אלחוטי בעוצמה של 15 וואט, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור וסטריאו של Focal.

בטיחות: בלימת חירום אוטונמית למהירות של עד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית שמסוגלת גם לעבור נתיב ברגע שהנהג מאותת, זיהוי רכב בשטח מת ועוד.

גרסאות נוספות: בהשקה נכח רק הדגם החשמלי, אבל ההערכות הן שבחודשים הקרובים יושקו גם שתי גרסאות בנזין, אחת 1.2 ליטר היברידית קלה 136 כ"ס עם תיבה כפולת מצמדים 6 הילוכים, והשנייה 1.6 ליטר, 195 כ"ס.

ייצור: מפעל פיג'ו בשוסו החל כבר לבנות את ה-3008 בקצב של 800 יחידות ליום.

מתי בארץ: רבעון שני או שלישי 2024.

מחיר: כששערי המטבעות הזרים לא ממש יציבים והמס על חשמליות עומד לזנק קשה להתחייב, אבל צריך לזכור ש-3008 1.2 ליטר בסיסי עולה כבר היום 172 אלף שקל. לפי ההערכות בצרפת 3008 החשמלית תתומחר קצת מתחת למודל Y הנעה אחורית, שעולה כעת בישראל 224 אלף שקל. הגרסה ארוכת הטווח תהיה יקרה יותר. אפשר לשער ש-1.2 ליטר בסיסית תתחיל בכ-180 אלף שקל.

Support Ukraine