מותג מכוניות חדש בישראל: החל שיווק רכבי GAC הסינית בארץ

לפני 4 שנים, חודש - 4 פברואר 2020, כלכליסט
מותג מכוניות חדש בישראל: החל שיווק רכבי GAC הסינית בארץ
המחיר: החל מ-139 אלף שקל לרכב כביש שטח חשמלי, המסוגל - לפי GAC - לנסוע לטווח מרבי של 309 קילומטר. אולם התצוגה הראשון, הממוקם ברחוב יגאל אלון בת"א, נפתח להרצה בימים אלה; ל-GAC גם שני מרכזי שירות, בת"א ובחיפה

אוריון מוביליטי, חברת בת של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, החלה בשיווק מכוניות GAC בישראל. GAC (או Guangzhou automobile corporation) הוקמה בסין ב-1955 ומייצרת, לפי נתוני החברה, כ-2.5 מיליון מכוניות בשנה.

אולם התצוגה הראשון של המותג, הממוקם ברחוב יגאל אלון בת"א, נפתח להרצה בימים אלה ויושק באופן רשמי בקרוב. ל-GAC שני מרכזי שירות, בתל אביב ובחיפה, ובעתיד הקרוב תתרחב הפריסה לערים נוספות.

הדגם הראשון ש-GAC משיקה בישראל הוא 3 GE - רכב כביש שטח חשמלי המסוגל, לפי GAC, לנסוע לטווח מרבי של 309 קילומטר. ה-3 GE מצויד במנוע חשמלי המפיק 177 כוחות סוס ו-29.5 קג"מ, המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש תוך 8.6 שניוות. עם זאת, היבואנית אינה מציינת את המהירות המרבית - או את משך הטעינה של הסוללה.

רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה בעברית בה הוטמעה אפליקציית ווייז, מושבי עור, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי, חלון גג חשמלי, תאורת LED מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח הטענה לטלפון הנייד, מצלמת 360 ועוד. לפי דירוג משרד התחבורה, רמת האבזור הבטיחותי היא 1 (מתוך 8). מחירו של הדגם החדש, אליו יצטרפו בעתיד דגמים חשמליים נוספים, הוא 139 אלף שקל. מחיר זה כולל עמדת טעינה ביתית וכבל טעינה.

Support Ukraine