אודי RS3 ו-RS5 החדשות על המסלול בערד

לפני 6 שנים, 5 חודשים - 23 נובמבר 2017, Walla!
אודי RS3 ו-RS5 החדשות על המסלול בערד
לאט לאט הם מתחילים לצוץ, גורמים לבצורת ארוכת השנים במסלולי מירוצים להתפוגג לאיטה. אמנם אירוח סבבים בין לאומיים עוד רחוק מאיתנו שנות אור אם בכלל, והמסלולים עצמם לא בדיוק מהווים אתגר למכונית ספורט ראויה לשמה, אבל בהחלט מעודד.

הביקור הראשון שלנו במסלול בערד התקיים תחת אחד משלושת ימי נהיגה שארגנה צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל בשתי המצטרפות החדשות להיצע דגמי ה-RS הספורטיביים שלה.

שתי הכלות שהגענו לפגוש היו אודי RS3 ומכונית הקופה אודי RS5 שתיהן עם יחידות הכוח החדשות שלהן.

אודי RS3

ה-RS3 המחודשת שהשיווק שלה החל לאחרונה ממשיכה לעשות שימוש במנוע ה-2.5 ליטרים חמישה צילינדרים אבל מתחזקת ומעלה את ההספק ב-33 כ"ס ל-400 כ"ס ו-48.9 קג"מ. ההנעה היא כמובן כפולה קבועה והביצועים כמובן מרשימים מאוד עם 4.1 שניות למאה קמ"ש.

ה-RS3 המחודשת והמחוזקת מגיעה הן בתצורת הספורטבק השימושית והן בגרסת הסדאן 4 דלתות, כאשר המחיר הוא 410 אלף שקלים לספורטבק ו-415 אלף שקלים לסדאן.

כצפוי, על המסלול הקצרצר והדי טכני שהכינו עבורנו אנשי AUDI Driving Experience שהגיעו מגרמניה כדי לנהל את האירוע היה קשה אפילו להתקרב לגרד את מעטפת היכולת של המכונית, אבל תנאי מזג האוויר ששילבו אבק על המסלול וגם כמה ממטרים ממוקדים, הפכו את האחיזה של האספלט המצוין למעט בעייתית ושם דווקא כן היה אפשר לקבל טעימה מהיכולות של מערכת ההנעה הכפולה להוריד את הסוסים לאספלט.

אודי RS5

החדשה החדשה יותר ביום הזה הייתה גרסת העל של מכונית הקופה A5 הלא היא ה-RS5. כאן מגיע הכוח ממנוע טווין טורבו 2.9 ליטרים בתצורת V6 שמקורו בפורשה. ההספק הוא 450 כ"ס וכאן מתקצרת התאוצה ל-100 קמ"ש ויורדת ל-3.9 שניות זריזות במיוחד. הנעת הקוואטרו הכפולה מחלקת את הכוח ביחס של 60 אחוזים לגלגלים האחוריים במצב רגיל, אבל מסוגלת גם להעביר עד 85 אחוזים מהכוח לגלגלים האחוריים או 70 אחוזים לגלגלים הקדמיים בעת הצורך. כמו כן בולמים בעלי שלוש רמות שיכוך מוצעים כאופציה.

מחיר ה-RS5 עומד על 735 אלף שקלים.

אם ב-RS3 היה קשה לדגדג את המגבלות, ב-RS5 לא היה סיכוי. המכונית הזו גדולה על המסלול בערד בכל כך הרבה מספרים. זה הרגיש כמו לתת לדינוזאור לשחק טניס שולחן, כאשר בכל פעם שהאספלט נפתח טיפה היא התפוצצה קדימה בתאוצה רק כדי לבלום בעוצמה שתי שניות אחר כך.
מה כן חווינו? בעיקר את צליל המנוע המדליק לגמרי שהיא מייצרת ואת מערכת הבלימה האוטונומית שהזדעקה בכל פעם שסגרתי במהירות על המכונית שמלפנים...

במסגרת האירוע גם קיבלנו הצצה לתוכניות החטיבה הספורטיבית ב-2018, בהן תחילת שיווק ה-TT בגרסת ה-RS שגם היא כמו ה-RS3 עושה שימוש במנוע ה-2.5 ליטרים ולה 400 כ"ס. אבל המעניינת יותר הייתה ההודעה על הגעתה של ה-RS4 אוונט - גרסת הסטיישן ל-RS4 שתשלב בין תצורת סטיישן אנונימית למראה (עד כמה שזה מוזר לומר "אנונימית" על RS) למנוע ה-V6 בנפח 2.9 ליטרים ו-450 כ"ס שתאיץ ב-4.1 שניות ל-100 קמ"ש. 

למרות שאת הקצב הכתיבה ה-RS6 המדריכים הגרמנים ותנאי המסלול לא ממש אפשרו למכוניות למצות את הפוטנציאל

Support Ukraine