הרוב המוחלט של יבואני הרכב יתקינו מערכות בטיחות של מובילאיי במכוניות חדשות ב־2018 — כך עולה מבדיקת "כלכליסט" שנערכה בקרב כל יבואני הרכב בישראל. פרט ליבואן רכב אחד, שיתקין את המערכת של MOVON הקוריאנית בחלק מן המכוניות (ובדגם אחד בלבד) ‑ ואת המערכת של מובילאיי בחלק אחר ‑ כל יתר היבואנים ללא יוצא מן הכלל יתקינו מובילאיי.
יבואני הרכב החלו החודש ברישום הזמנות למכוניות חדשות, מודל 2018, שיימסרו ללקוחות מחודש ינואר ואילך. לכן ניתן לדעת אלו מערכות בטיחות מקומיות יותקנו במכוניות. מערכות בטיחות מקומיות הן מערכות בטיחות שמותקנות בישראל ‑ בניגוד למערכות בטיחות מקוריות, שהן מערכות בטיחות שמותקנות בחו"ל ומאופיינות ביכולות גבוהות יותר, כגון היכולת לבלום את הרכב אוטומטי ובחלק גדול מהמקרים גם להסיט את ההגה בעת סטייה מנתיב.
החל מאחד בינואר יחויבו כל המכוניות החדשות שישווקו בישראל בהתקנת מערכת בטיחות הכוללת פונקציית התראה על אי שמירת מרחק מן המכונית שמלפנים והתראה על סטייה מנתיב הנסיעה. על פי הערכות, כ־20%‑30% מהמכוניות שייובאו ארצה מחודש ינואר יצוידו כבר במערכות בטיחות מקוריות. במהלך המחצית הראשונה של השנה יודיעו מספר יבואני רכב, כגון יבואנית סובארו, על מעבר הדרגתי לשימוש גורף במערכות בטיחות מקוריות המסוגלות גם לבלום את הרכב אוטומטית.
כך למשל, במכוניות יונדאי יותקנו בחלק מן הדגמים מערכות מקוריות, למשל בדגמי איוניק וקונה. בדגמים שבהן יידרשו מערכות ישראלית תותקן מערכת מובילאיי. במכוניות נוספות כמו קיה וטויוטה יתקינו גם מערכות מקוריות בחלק מדגמי 2018 ‑ ומובילאיי ביתר הדגמים. מבין יבואני הרכב שיתקינו מערכת בטיחות מקומית, יבואן הונדה - חברת מאיר ‑ הוא היחיד שיתקין בשנה הבאה מערכת שאינה מובילאיי. בנוסף לדגמי מכוניות הונדה סיוויק סדאן - שבהם מותקנת מערכת מחברת MOVON - המערכת מותקנת גם בדגמי חברת דאצ'יה - ומספר דגמי רנו - בהם מותקנות גם מערכות מובילאיי.
הממונה על הגבלים עסקיים אינה סבורה כי נדרשת בדיקה בעניין היותה של מובילאיי מונופול בשוק התקנות מערכות הבטיחות המקומיות, כך עולה ממכתב שנשלח מהמחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים בתגובה לבקשת מתחריה של מובילאיי לבחינת הכרזה על החברה כמונופול בתחום. עוד נכתב כי משרד התחבורה שוקל להסיר סעיף שהוכנס לתקנות בספטמבר, כפי שנחשף ב"כלכליסט", הדורש מיבואני מערכות הבטיחות הישראליות לספק מסמכים המאשרים את ההתקנה מטעמם של יצרני הרכב בתוך שלושה חודשים. היצרנים לא מסוגלים לעמוד בלוח הזמנים הזה, אלא אם מדובר במובילאיי, שמצויה עמם בקשרים זה שנים. מהממונה על הגבלים עסקיים לא נמסרה תגובה.