סמנכ"ל השיווק והצמיחה של מוביט: הבעיה היא חוסר הוודאות בתחבורה ציבורית

לפני שנה, 11 חודשים - 4 אפריל 2022, גלובס
סמנכ"ל השיווק והצמיחה של מוביט: הבעיה היא חוסר הוודאות בתחבורה ציבורית
יובב מידד, סמנכ"ל השיווק והצמיחה של מוביט, הסביר בוועידת הרכב של גלובס על הסיבות שהביאו ליצירת מדד התחבורה הציבורית שמשותף לגלובס ולמוביט: "ברגע שאין לנוסע ודאות של לוחות זמנים, האמון שלו בשירות יורד ובאופן ישיר גם השימוש"

יובב מידד, סמנכ"ל השיווק והצמיחה של מוביט, הסביר בוועידת הרכב של גלובס על החסמים לשימוש בתחבורה הציבורית: "הבעיה היא חוסר ודאות. ברגע שאין לנוסע ודאות של לוחות זמנים, או מתי הקו יגיע לתחנה בה הוא ממתין, האמון שלו בשירות יורד ובאופן ישיר גם השימוש. ברכב פרטי, גם אם יש עומסי תנועה, הערכת זמן ההגעה היא ודאית יותר, עם פחות משתני חוסר ודאות מהתחבורה הציבורית".

מידד הסביר כי "על הכאב הזה בדיוק מבוסס המדד המשותף של מוביט וגלובס שהושק השבוע". במסגרת המדד, שאליו התייחס מידד, גלובס ומוביט מפרסמים מדי חודש את זמן ההגעה המתוכנן של האוטובוסים לעומת זמן ההגעה האמיתי כדי למדוד את האמינות ואת המהירות של התחבורה הציבורית בישראל. ואולם מידד מציין כי בעיות דומות מתרחשות גם במקומות אחרים בעולם: "יש לנו פרספקטיבה גלובלית כי אנחנו פועלים ב-112 מדינות, ומבוססת על כמויות דאטא עצומות. אני יכול לומר כי חוסר הלימה בין לוחות הזמנים של האוטובוסים לבין זמני ההגעה שלהם בפועל, מתרחש במידה כזו או אחרת גם בערים מפותחות אחרות בעולם. זו בעיה של לא מעט מטרופולינים. כמובן שבמטרופולינים שהתחבורה הציבורית מבוססת על רשת מסילתית, במיוחד ערים בעלות מטרו מפותח, חוסר הוודאות יורד, מכיוון שעומסי תנועה לא משפיעים על אמצעי התחבורה המסילתיים. אנו רואים שפתרונות כמו נת"צים ועדיפות ברמזורים לאוטובוסים נותנים מענה משמעותי".

מידד צופה כי "העולם הולך לכיוון ששימוש ברכב פרטי ייעשה בעיקר לא בשעות העומס, אלא יותר בשעות הפנאי. הנסיעה היומית לעבודה וחזרה או לכניסה ויציאה ממרכזי מטרופולינים תהיה חייבת להתבסס על תחבורה ציבורית בצורה כלשהי. בישראל, האפשרות הסבירה יותר היא שהעומסים יהיו כל כך כבדים שבמאזן השיקולים הכולל אנשים יחליטו לבסוף לנסות את התחבורה הציבורית. זה לא יקרה ללא השקעה וטיוב מתמידים של התחב"צ, כולל תהליכי תכנון ותפעול מבוססים דאטא. בישראל אנחנו עדים שיותר ויותר מנסים את התחבורה הציבורית, בגלל עומסי התנועה הגדלים. האתגר הכי גדול הוא להשאיר בתחבורה הציבורית את הנוסעים המזדמנים, שימשיכו לתת לה הזדמנות ויראו אותה כאופציה אפשרית, וככל שנקטין לכם את חוסר הוודאות הסיכוי שזה יקרה יגדל".

Support Ukraine