משרד התחבורה ביטל את השאטלים לעובדי משרדי הממשלה

לפני שנתיים, 9 חודשים - 21 יוני 2021, כלכליסט
משרד התחבורה ביטל את השאטלים לעובדי משרדי הממשלה
הסיבה: המשרדים האחרים לא משתתפים בעלויות. לעובדיהם של מספר משרדי ממשלה, כולל האוצר, היתה אפשרות עד לתקופת הקורונה להחנות את מכוניתם מחוץ לירושלים, לעלות על השאטל הממשלתי ולהגיע למקום עבודתם; כאשר העבודה במשרדי הממשלה חודשה במאי האחרון גילו העובדים כי השירות אינו פעיל עוד. האוצר: "אופן מימון השאטלים ייבחן"

עובדי משרדי הממשלה חזרו למשרדים אחרי הקורונה, וכעת הם תורמים גם לגודש בכבישים - לאחר שבמשרד התחבורה ביטלו את שירות השאטלים שמשמש אותם; כך נודע לכלכליסט.

לפני תקופת הקורונה נהנו עובדיהם של מספר משרדי ממשלה, החל ברשות המיסים וכלה במינהל מקרקעי ישראל, המשרד להגנת הסביבה וגם משרד האוצר מהיכולת להימנע מכניסה לירושלים עם הרכב ולחפש חניה באזור בניין ג'נרי, בו שוכנים חלק ממשרדי הממשלה. זאת מכיוון שמדי בוקר העובדים יכלו להחנות את מכוניתם מחוץ לירושלים, לעלות על השאטל הממשלתי ולהגיע אל המשרדים. כאשר הקורונה פרצה עובדי משרדי הממשלה חדלו מלהגיע אל המשרדים, אבל כאשר העבודה במשרדי הממשלה חודשה במאי האחרון גילו העובדים כי השאטל אינו פעיל עוד.

נושא החזקת הרכב של עובדי המדינה והניסיון להניא אותם מלהשתמש בו עלה בעבר לא מעט פעמים - ולמשרדי הממשלה השונים נדרשו מספר שנים לשכנע את העובדים שלא להיכנס עם רכבם לירושלים כדי למנוע פקקי תנועה, "מחלה" מוכרת בירושלים בשעות הבוקר. עם זאת, כפי שהדברים נראים כעת, עובדי משרדי הממשלה השונים ימשיכו להיכנס עם רכבם לירושלים מדי בוקר בהיעדר השאטל.

מי מונע את חידוש את השאטלים? תלוי את מי שואלים. במשרד התחבורה, אשר אחראי על הפעלת השאטל, מדגישים כי הנטל התקציבי למימון פעילות השאטל נפל כולו עליהם, זאת למרות שהשאטל משרת את עובדיהם של כמה משרדים ממשלתיים, מה שלא מאפשר יותר את הפעלתו. לעומת זאת, במשרד האוצר מדגישים דווקא שכל המשרדים מימנו את השאטלים אבל הפסיקו את המימון בעקבות הקורונה.

ממשרד התחבורה נמסר: "שירות השאטלים שפעל טרם תקופת הקורונה למספר שכונות באזור ירושלים, טרם חזר לפעול בין היתר לאור העובדה כי משרד התחבורה לבדו אינו יכול לשאת בנטל התקציבי למימונם. בשבועות הקרובים צפויים להתכנס כל משרדי הנמצאים במתחם ג׳נרי במטרה לדון בהחזרת השאטלים תוך קביעת מנגנון מימון הוגן שיחולק בין המשרדים. יצוין כי לצד זאת, פועל כיום שאטל באחריות משרד האוצר הסובב את קריית הממשלה, חניון הלאום ובנייני האומה ומספק שירות לעובדי הממשלה שבאזור".

ממשרד האוצר נמסר: "הסעות העובדים לבניין ג'נרי מומנו מתקציבי המשרדים שעובדיהם השתמשו בשירות זה והופסקו בעקבות הקורונה. עתה, עם הסרת מגבלות הקורונה וכינון ממשלה חדשה, ייבחן אופן מימון השאטלים בהתאם לסדרי העדיפויות כפי שייקבעו על ידי המשרדים שייהנו מהשירות".

Support Ukraine