משרד התחבורה: מערכת בקרת מהירות חכמה תותקן ברכבים שיגיעו לישראל החל מ-2023

לפני שנה, 5 חודשים - 30 נובמבר 2022, כלכליסט
משרד התחבורה: מערכת בקרת מהירות חכמה תותקן ברכבים שיגיעו לישראל החל מ-2023
על פי עדכון שהופץ בקרב יבואני הרכב, הדרישה להתקין מערכת ISA תתמקד רק במכוניות שיגיעו לישראל בשנה הבאה, ולא במכוניות שהגיעו לישראל מחודש יולי השנה, למרות שגם בהן כבר קיימת תשתית להתקנת המערכות

משרד התחבורה ויתר על הדרישה להתקין מערכות בקרת מהירות חכמה למכוניות שכבר הגיעו לישראל – ויתמקד רק במכוניות אשר יגיעו לישראל בשנה הבאה, כך עולה מעדכון שהפיץ משרד התחבורה בקרב יבואני הרכב.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", לפני כחודש הפיץ משרד התחבורה את דרישות החובה למערכות שונות אשר יותקנו במכוניות בעלות תקינה אירופאית שייובאו לישראל בשנה הבאה. אחת המערכות החשובות ביותר שמותקנות במכוניות היא מערכת שבתעשיית הרכב מכנים ISA, כלומר מערכת בקרת מהירות חכמה. תפקידה לגרום לנהג לשמור על מהירות נסיעה חוקית. מדובר במערכת שכל הזמן "קוראת" את מהירות הנסיעה שמופיעה על תמרורים ואם הנהג עובר את המהירות המותרת בתמרור, המערכת משמיעה לו צפצופים וגם מציגה בפניו התראות בלוח המחוונים. את מערכת ה ISA ניתן כמובן לנטרל, אבל הנהג חייב לנטרל אותה בתחילת כל נסיעה. 

אחד הסעיפים היותר מעניינים שהופיעו בדרישות שהציג משרד התחבורה, נוגע למכוניות שכבר נוסעות בכבישי ישראל: מדובר במכוניות שהגיעו מחודש יולי, שבהן כבר קיימת התשתית להתקנת המערכות האלה אבל המערכות אינן מותקנות. תאורטית, מכוניות אלה שכבר נוסעות בכבישי הארץ נדרשו להגיע למוסכי יבואני הרכב לצורך התקנה של המערכת החסרה. בשעתו הגיב משרד התחבורה ל"כלכליסט" וציין כ: "לא התקבלה כל תלונה מיבואני הרכב על חוסר יכולת לביצוע הרטרופיט" (התקנה של המערכת במכוניות שכבר נוסעות בישראל). ואולם כאמור, הדרישה להתקנת רטרופיט אינה מופיעה בנוהל המעודכן שהופץ כעת.

Support Ukraine