המשרד להגנת הסביבה מתנגד לקיים מרוץ אופנועי שטח בינלאומי: "אסון סביבתי"

לפני שנתיים, חודש - 23 מרץ 2022, כלכליסט
מירוץ אופנועים אופנוע שטח
מירוץ אופנועים אופנוע שטח
השרה תמר זנדברג שלחה מכתב לשר התרבות והספורט חילי טרופר, בו התייחסה למירוץ "מינוס 400", שישראל אמורה לארח לראשונה. לטענתה, המירוץ יביא לפגיעה בקרום הקרקע, למפגעי רעש שיפגעו בתהליכי הקינון של בעלי חיים ולפגיעה בנוף הטבע

בעוד ששכנותיה של ישראל נהנות מהכנסות של מאות מיליוני דולרים בזכות אירועי ספורט מוטורי, בישראל עדיין מתקשים לקיים מירוץ בינלאומי. גם האירוע הבודד שמארגניו הסכימו שיתקיים בישראל נמצא בסכנה, לאחר מכתב ששלחה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לשר התרבות והספורט חילי טרופר, ובו כינתה אותו כאסון סביבתי. זנדברג התייחסה לאירוע "מינוס 400" - אחד ממירוצי אופנועי השטח המתוקשרים בעולם, שישראל אמורה לארח אותו לראשונה.

המירוץ הוא HARD ENDURO - כלומר מירוץ בשטח קשה, ושמו "מינוס 400" מייצג את העובדה שיתקיים במקום הנמוך בעולם - באזור ים המלח. אחריו צפוי המירוץ להתארח בסרביה, אוסטריה, איטליה, רומניה, ארצות הברית, ספרד וקנדה, מדינות שניכר שגישתן לספורט מוטורי שונה מגישתה של ישראל.

לטענת זנדברג, המירוץ יביא לפגיעה בקרום הקרקע, למפגעי רעש שיפגעו בתהליכי הקינון של בעלי חיים ולפגיעה בנוף הטבע. בנוסף מעלה זנדברג במכתבה חשש מפני מצב בו ישראל תארח מירוצים גם בעתיד ומציינת כי "אני סבורה שאין מקום לקיום המירוץ".

RED BULL היא אחת מנותנות החסות העיקריות של הליגה השנה. "זה פשוט מדהים שבירדן, בדובאי, בערב הסעודית מכניסים סכומי עתק ממירוצים ומתיירות ובמדינת ישראל נוקטים בגישה שמזכירה כל פעם מחדש כמה אנו נמצאים מאחורי העולם", מסר לכלכליסט גורם העוסק בתחום. למרות שהמירוץ נמשך שלושה ימים בלבד ומונה רק כמה עשרות רוכבים אשר מיועדים להגיע לישראל מכל רחבי העולם, שלא לדבר על סיקור תקשורתי של האירוע, 

Support Ukraine