הצצה ראשונה: מרכז השטח המתקדם של עופר אבניר במודיעין

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 17 אפריל 2018, Walla!
הצצה ראשונה: מרכז השטח המתקדם של עופר אבניר במודיעין
יבואנית הדו גלגלי "עופר אבניר" עומדת לפתוח בקרוב מרכז ראשון מסוגו בישראל, יאפשר לרוכבי שטח שירות כולל של אחסון וטיפול באופנועים עם גישה ישירה לשטח ואפילו מקלחת בסיום. ראובן סביו קפץ לראות מה הסיפור

על ההזמנה היה כתוב: "הנך מוזמן לרכיבת שטח על דגמי הוסקוורנה, נא להגיע עם ציוד רכיבת שטח לרחוב הסדנא בתל אביב". ההזמנה המוזרה העלתה אצלי חשדות, מה לרכיבת שטח בדרום תל אביב?
אך מכיוון שאני לא נוהג לסרב לחוויות חדשות במיוחד בתחום אופנועי השטח החלטתי להיענות בחיוב. אבל ברחוב הסדנא חיכה לי דווקא קימקו AK550 חדש ונוצץ, אבל עם מעט מאוד קשר לשטח. עד מהרה התברר לי שאנחנו בדרך למודיעין ורק משם נצא לשטח.

אנחנו מגיעים לרחוב המכונאי בישפרו סנטר, שבפאתי העיר מודיעין ונכנסים לתוך מתחם ענק שעדיין נמצא בבנייה. בחזית הבניין מחכים לנו אופנועי שטח נוצצים ומול הבניין אני מזהה את תוואי שביל ישראל העובר בדיוק מצדו השני של הרחוב. כל זה גורם לי לשכוח מהר מאוד את החוויות שהיו לי עם הקימקו ולהתחיל להיכנס למצב של התרגשות לקראת רכיבת השטח המובטחת.

כמה דקות של התארגנות ואני מוצא את עצמי מראיין את סמנכ''ל השיווק והמכירות של עופר אבניר, קובי גילון על מהותו של המקום החדש, אותו ניתן לראות בסרטון המצורף. לאחר הריאיון אנחנו עולים על האופנועים ויוצאים לכיוון נחל ענבה ומשם ליער בן שמן ולאחר מכן משנים כיוון מזרחה ורוכבים לכיוון ירושלים דרך לטרון ויער צרעה. לאחר כמה שעות של רכיבה אנחנו חוזרים לישפרו סנטר, מעמידים את האופנועים על הרגלית ויורדים עם תיק הציוד ומגבת על הכתף למקלחות. המחשבות שלי עדיין בהתלהבות מהרכיבה בשטח, אבל אני מתחיל להבין מה קורה פה.

עד לא מזמן בכדי לקנות אופנוע שטח היינו צריכים להגיע לסוכנות שלרוב ממוקמת בתוך העיר, לראות שם את האופנוע ואולי גם לגעת בו ואז לקבל את ההחלטה. בשנים האחרונות היבואנים הבינו שהלקוחות רוצים יותר וכך החלו להופיע סוכני מכירות ניידים, שלמעשה מביאים את הסוכנות הביתה אל הלקוח ואפילו יוצאים איתו לרכיבת מבחן על האופנועים השונים בכדי לעזור ללקוח בתהליך קבלת ההחלטה. חברת עופר אבניר לקחה את נושא שיווק אופנועי השטח עוד צעד אחד קדימה והחליטה להקים סוכנות מיוחדת במינה - בתוך השטח. הסוכנות החדשה ממוקמת כאמור במרכז המסחרי ישפרו סנטר במודיעין שבנוסף לחנויות רבות כולל גם מקומות בילוי, תעשיה ומלאכה. המיקום של מרכז השטח החדש נבחר בקפידה בכדי להיות בסיס יציאה של רוכבי השטח למרבית אזורי הרכיבה שבמרכז הארץ ועם גישה ישירה לשטח, כך שאלין בכלל צורך ברכיבה על הכביש.

מרכז השטח שצפוי להיפתח לקראת סוף יוני יכלול מרכז שרות, סוכנות מכירה של אופנועים וציוד רכיבה ובנוסף גם יספק שרותי אחסנה לאופנועי שטח. מכיוון שאופנועי השטח לא מתאימים לרכיבה ארוכה על כבישים, הרוכבים נאלצים להביא את האופנועים אל השטח על גבי נגררים וטנדרים וזה מצריך הרבה לוגיסטיקה וזמן. אפשרות האחסנה של אופנועים במקום עשויה לפתור בעיה זו ולחסוך הרבה מאמצים וזמן ובזכות כך לאפשר לרכוב בתדירות גבוהה יותר בפחות מאמץ. תחשבו עליו כעל חדר כושר, או קאנטרי קלאב - רק של רכיבת שטח.

בנוסף לכך, שרותי המוסך וחנות האביזרים וחלקי החילוף במקום יקלו בכל הקשור לתחזוקה וימנעו את הצורך בהבאת האופנוע למוסך. אומנם המרכז מיועד בעיקר לרוכבי שטח, אך התוכנית היא שגם מרבית טיולי מועדוני הלקוחות של החברה, שלאו דווקא פונים לשטח, יצאו מהמתחם וזה ללא ספק יקל על ההתארגנות ויהווה ערך מוסף לכל אירוע.

אני בטוח שהמרכז החדש יחולל שינויים בתחום רכיבת השטח וככול שאני חושב על כך עולים לי עוד רעיונות ואפשרויות של שימוש במתחם לפעילויות מעניינות נוספות. אנחנו כבר מחכים לקבל הזמנה לפתיחה החגיגית של המתחם ומאמינים שבזכותו תחום רכיבת השטח בישראל יעלה מדרגה נוספת כלפי מעלה.

Support Ukraine