חשמליות של MG ופלאג-אין של קיה: היבוא המקביל עוקף בסיבוב את היבוא הישיר

לפני שנה, 9 חודשים - 22 יוני 2022, כלכליסט
ענף הרכב הישראלי מתמודד כיום עם מחסור ניכר ברכבים חשמליים אל מול ביקוש רב, מה שמעודד את היבואנים המקבילים לייבא ארצה דגמים חשמליים לפני היבואן הישיר. כך למשל מרישומי משרד התחבורה עולה כי לאחרונה נרשמו בישראל לראשונה מכוניות MG מארוול R מיבוא מקביל של קיי אם מוטורס

בזמן שיבואני הרכב הישירים מתמהמהים, היבואנים המקבילים מייבאים. מרישומי משרד התחבורה עולה כי לאחרונה נרשמו בישראל לראשונה מכוניות MG מארוול R, רכב הכביש-שטח החשמלי של MG הסינית, מיבוא מקביל של קיי אם מוטורס, שנרכשו במחיר מוצהר של 249 אלף שקל. 

מארוול R אינו הרכב החשמלי הראשון שיחידות ראשונות שלו מגיעות ארצה שלא דרך יבואנית הרכב הישירה אלא ביבוא מקביל. ענף הרכב הישראלי מתמודד כיום עם מחסור ניכר ברכבים חשמליים, והביקוש לרכבים אלה רב, מה שמעודד את היבואנים המקבילים לייבא ארצה דגמים חשמליים לפני היבואן הישיר. 

לצד MG ניתן למצוא ברשימות היבוא דגמים נוספים אשר הגיעו ארצה ביבוא מקביל, אף שאינם משווקים על ידי היבואן הישיר. כך לדוגמה קיה ספורטאז' אינה משווקת על ידי טלקאר, יבואנית קיה, בגרסת פלאג-אין הייבריד, אך לפי רישומי משרד התחבורה רכבים מסוג זה הגיעו לאחרונה ביבוא מקביל באמצעות קבוצת עמק איילון במחיר של 240 אלף שקל. 

גם מכוניות כמו קיה EV 6 ופולקסווגן ID 4 נוסעות כבר בכבישי ישראל, אף שהיבואן הישיר טרם החל בשיווקן. לצד אלה מופיעה החודש גם פרארי ראשונה שהגיעה שלא באמצעות סמלת, יבואנית פרארי. מדובר בפרארי F8 טריבוטו, שנמכרה במחיר מוצהר של 1.99 מיליון שקל. מדובר בחיסכון של 50 אלף שקל בהשוואה למחיר הרשמי של סמלת.

Support Ukraine