השקה מקומית: דגמי 2020 של בטא

לפני 5 שנים, חודשיים - 18 ספטמבר 2019, The Doo
השקה מקומית: דגמי 2020 של בטא
מטרו מוטור משיקה בישראל את דגמי 2020 של בטא האיטלקית שעברו מסכת שדרוגים מקיפה לקראת השנה הקרובה. אחרי שנתיים של מחירי חדירה תחרותיים, דגמי בטא מתייקרים

במסגרת חגיגות סוף הקיץ בהן מושקים דגמי האנדורו העדכניים לשנה הקרובה, הגיע הפעם תורה של בטא להציג בישראל את מרכולתה לקראת 2020 (אחרי ק.ט.מ, הוסקוורנה ושרקו). אופנועי בטא חזרו ארצה לפני מספר שנים והספיקו כבר לעבור מידי סמל”ת (יבואנית פיאט, אלפא רומיאו וגי’פ) לידי מטרו מוטור. עבור מטרו מוטור סיפקה בטא את התשובה בשוק האנדורו שזכה להתעוררות מרשימה בעשור האחרון כתוספת לאופנועי האנדורו של ימאהה.

ממותג שולי יחסית צמחה בטא להיקף של כמה מאות כלים בשנה בשוק הנשלט (גם עולמית) על ידי ק.ט.מ. בשנים הקרובות מקווים במטרו מוטור להגדיל את נתח השוק של בטא בעקביות, למרות שבשנה האחרונה נרשמה דווקא ירידה בהיקף מכירות אופנועי האנדורו. בטא נכון לעתה תהיה המותג החזק של מטרו בתחום האנדורו, למרות שהיא מחזיקה גם בגאס גאס המשתקמת שעדין לא ברור מתי תחזור לשוק המקומי. התלות של מטרו בבטא בתחום האנדורו תתחזק גם לאור העובדה שדגמי האנדורו של ימאהה לא יזכו מ-2020 לתקינת כביש הנדרשת בישראל. אמנם היצע דגמי האנדורו של ימאהה המצומצם וקהל השוק הספציפי שלה שונה, אך הוא משמעותי למדי. עם זאת בשנה הקרובה עדין ניתן יהיה לרכוש את דגמי ה-WR של 2019 ממלאי גדול הקיים.

אחרי ההקדמה המתבקשת, הגיע הזמן לדבר קצת על הכלים. השנה בטא לא הסתפקה בעדכונים קלים וביצע רענון מקיף לכלל היצע הדגמים בכל גרסאות הנפח ובדגמי 2 ו-4 פעימות. עם זאת עדין לא הציגו בחברה דגם ארבע פעימות בנפח רבע ליטר הפופולארי בשוק הישראלי ולא רק בו. אז מה בכל זאת התחדש השנה?

כל המנועים הארבע פעימתיים עברו תכנון מחדש וקיבלו ראש מנוע וצילינדר עם מעברי מים משופרים, גל ארכובה שהוסט לאחור, משאבת מים חדשה ומיקום שונה למצמד. כיסויי המצמד וגלגל התנופה עשויים כעת ממגנזיום ובסך הכל המנועים החדשים שוקלים ק”ג אחד פחות מקודמיהם. מערכות ההזרקה וניהול המנוע עודכנו אף הן.

באגף הדו-פעימתי עיקר השינויים מסתכמים בדגם ה-125 שקיבל צילינדר חדש, תכנון מחדש למעבר הפליטה ושסתום פליטה משופר ומשאבת מצמד חדשה. דגמי ה-250 וה-300 סמ”ק הסתפקו בראש מנוע חדש שנועד לשפר את אספקת הכוח דווקא בסל”ד נמוך וגל איזון להפחתת רעידות המנוע.

השלדה של כל דגמי 2020 חדשה לגמרי קשיחה יותר וצרה ב-2 ס”מ, כשהזרוע האחורית ארוכה יותר בדגמים הארבע פעימתיים ובדגם ה-200 הדו-פעימתי. המזלג הקדמי שופר וכוייל מחדש ואילו מאחור ישנו בולם חדש לגמרי עם שסתום משופר לטובת פעולה פרוגרסיבית יותר.
הפלסטיקה בדגמי 2020 חדשה לחלוטין ותוכננה כדי להכיל את מיכל הדלק שהוגדל לנפח של 9.1 ליטר בדגמי הארבע-פעימות ו-9.5 ליטר בדגמי השתי-פעימות. בנוסף קיבלו דגמי 2020 כידון חדש ורחב יותר ורגליות רחבות יותר.

לאחר שנתיים של מחירי חדירה אטרקטיבים לשוק, דגמי 2020 של בטא בישראל מתייקרים בכמה אלפי שקלים, בעיקר בדגם ה-125 הדו-פעימתי. עם זאת, מחירי המחירון לעסקאות טריד אין עדין נמוכים משמעותית מאלו של דגמי ק.ט.מ המקבילים, וגם מרוב דגמי הוסקוורנה המקבילים. במקביל ישנו מחירון לעסקאות מזומן בו המחירים נמוכים בכ-5,000 ש”ח ומצמצמים את עליית המחיר של דגמי השנה החדשה. המחירים מתייחסים לגרסאות ה-RR הרגילות. דגמי הרייסינג המאובזרים והקרביים יותר אמורים להצטרף להיצע בעוד מספר חודשים.

מחירי דגמי בטא 2020 בישראל:

  • בטא אקסטריינר 250 – מחיר מזומן: 46 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 51 אלף ש”ח
  • בטא אקסטריינר 300 – מחיר מזומן: 48 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 53 אלף ש”ח
  • בטא RR125 2T – מחיר מוזמן: 45 אלף ש”ח, מחיר מחירון 50 אלף ש”ח
  • בטא RR200 2T – מחיר מזומן: 56 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 60 אלף ש”ח
  • בטא RR250 2T – מחיר מזומן: 56 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 60 אלף ש”ח
  • בטא RR300 2T – מחיר מזומן: 58 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 63 אלף ש”ח
  • בטא RR350 4T – מחיר מזומן: 61 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 66 אלף ש”ח
  • בטא RR390 4T – מחיר מזומן: 61 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 66 אלף ש”ח
  • בטא RR480 4T – מחיר מזומן: 63 אלף ש”ח, מחיר מחירון: 68 אלף ש”ח

Support Ukraine