+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1536, סה"כ - 18147

על הליפט: קיה קרניבל דור שני (2006-2012)

11 יולי 2018 - Walla!

קיה קרניבל 2014

לפני הג'יפונים בעלי שבעת המקומות, מיניוואנים היו הפתרון עבור משפחות גדולות. קרניבל של קיה היה אחד הבולטים שבהם. בעזרת המומחים של "בוש קאר סרוויס" ופורטל "גלגלים" אנחנו חוזרים לבדוק את הקודם כמשומש

שם: 
קיה קרניבל

גרסאות: 

בנזין 2.7 ליטר V6, דיזל 2.9 ליטר

שנה: 
2006-2012

מחירון "יד2": 
מ-25,900 שקלים לדיזל מ-2006 ועד 55,600 לדיזל מ-2012

רקע:
הדור הראשון של קיה קרניבל, זה המעוגל, היה חלק מגל המיניוואנים ששטפו את ישראל בסוף שנות ה-90 ואל תוך תחילת שנות ה-2000. בהיסטוריה המוטורית המקומית שלנו, הם פרצו לתודעה מספר שנים קודם לכן, כאשר ניתן היה לרשום אותם כרכב מסחרי ולהזדכות על המס. אבל גם כאשר האפשרות הזו ירדה מן הפרק, הציבור כבר זיהה את הבונוס האדיר שיש להם בדמות שימושיות למשפחה המורחבת. במשך כעשור כיכבו כאן כלים כמו הקרניבל, מאזדה MPV, מיצובישי גרנדיס, פורד גלקסי ואחרים, עד שאת מקומם תפסו ג'יפוני שבעת המקומות שהחליפו את הפרקטיות בפוזה.

הדור השני של קרניבל, שהוצג ב-2006 והתחיל להימכר באותה שנה הגיע ב"חילוף המשמרות" בין הג'יפונים והמיניוואנים וזוהרו הועם, אבל גם לאמינות הדור הראשון היה בכך חלק. למרות שהוא כבר לא סבל מאותה רמת הרכבה לא טובה ותא הנוסעים שלו החזיק מעמד יפה, המוניטין של הדור הראשון לא עזר הרבה.

אבל הדור השני של הקרניבל דווקא שיפר את הטעון שיפור ועשה זאת מצוין. הוא היה מרווח יותר, התרחב ל-198 ס"מ ולגובה של 181 ס"מ. בסיס הגלגלים היה 289 ס"מ, תוספת של 7 ס"מ, כל זאת למרות אורך כללי שהתקצר ועמד על 481 ס"מ. תא המטען הכיל 214 ליטרים בשימוש בכל שבעת המושבים, כך שלא מדובר במטראז' מפואר. אבל יש כאן טוויסט ועל כך בהמשך.

מי שהשתפר גם כן היה מנוע הטורבו דיזל שלו, 2.9 ליטרים, עם 185 סוסים, הציע 50 סוסים יותר מאשר הדור הראשון ועשה שימוש בתיבת חמישה הילוכים אוטומטית במקום ארבעת ההילוכים. כך שהביצועים היו טובים בהרבה. אם כי המנוע לא מעודן במיוחד, עם השהיית טורבו ניכרת וכניסה פתאומית ולא נעימה שלו לפעולה, כאשר בסל"ד הנמוך אין ממש תמורה עבור הרעש. צריכת הדלק גבוהה עם כ-8.5 ק"מ לליטר בממוצע.

הקרניבל שווק גם עם מנוע בנזין 2.7 ליטר ו-189 כ"ס. אולם למרות שהיא שקטה ומעודנת יותר מגרסת הדיזל, היא לא מומלצת בשל צריכת דלק גבוהה מאוד של 7 ק"מ לליטר.

את הרכות המוגזמת של הדור הראשון החליפה נוקשות אירופית, שאולי תרמה לתחושת הביטחון בכביש מפותל, אבל יצרה רכב נוקשה, במיוחד על כבישים משובשים.

תא הנוסעים היה קפיצה נחשונית לעומת הדור הראשון, גם במראה וגם באיכות החומרים והעמידות שלהם. אבל הרף היה כל כך נמוך שאין מה לצפות לפינוקים מיוחדים או דיפוני פנים רכים ונעימים. מה שכן יש זו רמת אבזור טובה ביחס למוביל נוסעים בן יותר מעשר, עם מערכת שמע מקורית, שש כריות אוויר, גג שמש בגרסאות המאובזרות, המזגן חזק ויעיל עם יציאות מיזוג נפרדות ליושבים מאחור. אחד היתרונות המשמעותיים שלו הוא היכולת להסיע שבעה מבוגרים בלי בעיית מקום, למעט אנשים גבוהים בשורת המושבים השלישית. מכיוון שהמושבים נעים עם מסילה, מתקפלים וניתנים לפירוק, הוא גם וורסטילי מאוד. יתרון שני שהיה ועדיין די ייחודי לו הוא השילוב בין מנוע דיזל לתיבת הילוכים אוטומטית.

סיכום

קיה קרניבל, כמו כמעט כל מיניוואן, הוא לא רכב שקונים כי רוצים, הוא רכב שקונים כי צריכים. הוא מציע הרבה מאוד מכונית בלא הרבה מאוד כסף שכן מחירי השוק, כך לפי התרשמותנו, נמוכים משמעותית מאלו הרשמיים במחירון. על כלים שמורים ומטופלים שווה לשלם יותר, כי סגולותיו הטרומיות כמוביל נוסעים מרווח מאוד עדיין רלוונטיים. מכלים שבעי קרבות ילדים ומוזנחים מומלץ להתרחק, שכן עלויות יישור הקו שלהם עשויות להיות גבוהות. את הכסף שתחסכו שם, תוכלו לשמור לחשבונות הדלק.

דגשים, מה לבדוק?

לשים לב ל:

  • מנוע הדיזל ובמיוחד הטורבו היו רגישים לשימוש בשמן לא איכותי או מתאים, הנעות ודימומים תכופים, או סיום נסיעה ללא המתנה לירידת הסל"ד במגדש. לכן חשוב מאוד לבדוק את מצב מגדש הטורבו ואת הספק המנוע בבדיקה לפני קניה. שיפוץ או החלפה שלהם יקרים מאוד. מחיר ממוצע למנוע דיזל הוא כ-10,000 שקלים.
  • מסילת דלתות הצד בעלת נטייה להתעוות תחת עומס, או שימוש אגרסיבי שכלל שימוש בידית כנקודת אחיזה בטיפוס לתוך הרכב. תנועה לא חלקה שלה ותקיעות יעידו על שימוש מופרז.
  • המשקל הגבוהה גובה מחיר בעמידות הבלמים והחלפה שלהם תכופה. בדקו את מצבם וקחו בחשבון עלות החלפה שלהם.
  • המימדים שלו הם לא בדיוק עירוניים, חפשו מעיכות, פגיעות ושאריות תיקונים של פגיעות פח, בדגש על כאלו באזור דלתות הצד, שעלות החלפת המסילה בהן גבוהה.
  • הציצו במסנן המזגן, אם הוא מטונף - הוא כנראה לא הוחלף וזו אינדיקציה מצוינת למזגן שעבד קשה מאוד. עלות ההחלפה של המדחס קרובה ל-1,000 שקלים.

ריקולים:

לקיה קרניבל היה ריקול אחד שפורסם באמצע שנת 2013 ונגע לדגם המדובר. הריקול כלל הודעה על תקלה אפשרית במתג דוושת הבלם, שעשוי שלא לשלוח אות חשמלי ובכך שלא להדליק את אורות הבלם ולנתק את בקרת השיוט.

עלויות אחזקה וטיפולים

עלויות חלפים ממוצעות מתוך פורטל "גלגלים":

  • מנוע (משומש)- 8,155 שקלים לבנזין, 10,550 לדיזל
  • תיבת הילוכים (משומש) - 5,120 שקלים
  • מדחס מזגן (משומש) - 870 שקלים

עלויות חלקי מרכב

  • מחיר פגוש קדמי - 1,220 שקלים
  • מחיר פגוש אחורי - 1,275 שקלים 
  • פנס חזית - 602 שקלים
  • מראת צד - 625 שקלים
  • כנף קדמית - 655 שקלים

חלפים לטיפול שוטף:

  • מסנן אוויר - 100 שקלים (תחליפי), 240 שקלים (מקורי)
  • מסנן שמן (מקורי) - 180-150 שקלים
  • רפידות בלמים - 300-380 שקלים (תחליפי), 400 שקלים (מקורי)

ממוצע עלות טיפולים מוסכים כללים כפי שהתקבלו בפורטל "גלגלים":

  • טיפול קטן (15,000 או שנה) - 510 שקלים
  • טיפול גדול (90,000 או 6 שנים) - 760 שקלים

מחירי טיפולים ברשת "בוש קאר סרוויס" (שימוש בחלפים מקוריים):
דיזל:

  • טיפול קטן (מסנני אוויר ושמן, שמן מנוע ובדיקת בלמים) - החל מ-730 שקלים. 
  • טיפול גדול (מסנן שמן מסנן אוויר שמן מנוע מסנן סולר ובדיקת בלמים) - החל מ-1,050 שקלים.
  • בלמים קדמיים כולל עבודה - החלפת רפידות בלבד החל מ-330 שקלים
  • בלמים קדמיים כולל עבודה - החלפת צלחות ורפידותהחל מ-800 שקלים

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedEICMAelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIIHSInfinitiinfotainmentinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitLeolexuslight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 508pickuppolicePorschepsapublic transportQorosrailwayramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad 6road accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru Vizivsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацкамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудсудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא אישייבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוי יצחקליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן מקסימהניסאן קשקאינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפולקסווגן פולופורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפנגופסחפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקורוסקורקינטקורקינט חשמליקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה ריוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראלירב קוריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך