מצטרפת לגל: גם רולס רויס משביתה את המפעל בגלל הקורונה

לפני 4 שנים - 18 מרץ 2020, כלכליסט
מצטרפת לגל: גם רולס רויס משביתה את המפעל בגלל הקורונה
יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית מצטרפת ליצרניות נוספות ברחבי העולם - הודיעה כי שערי המפעל בגודווד ייסגרו מיום שני הקרוב

מלחמת עולם, שפל כלכלי, מכירה לבעלות גרמנית - כל אלה לא הצליחו להכניע את רולס רויס. הקורונה הצליח: היום מודיעה יצרנית המכוניות הבריטית, הנחשבת לאחת היקרות-והיוקרתיות ביותר בעולם, כי שערי מפעלי רולס רויס בגודווד, בריטניה יסגרו מיום שני הקרוב למשך שבועיים. הסיבה לסגירה הקצרה יחסית היא הכניסה לחופשת הפסחא - שצפויה להמשיך את השבתתה של רולס רויס למשך שבועיים נוספים.

עובדי רולס רויס אינם נחשבים לעובדי ייצור רגילים: רוב תהליך הייצור של כל מכונית רולס רויס נחשב קפדני בהרבה מתהליך הייצור של מכונית "רגילה", ולכן בחלקו הגדול מבוצע על ידי עובדים בשר ודם ולא על ידי מכונות. לצד סגירת המפעל, מודיעה רולס רויס כי עובדי המנהלה יעבדו מביתם, או לסירוגין ממשרדי הנהלת החברה על בסיס סדר עבודה שייקבע בהמשך.

לדברי טורסן מולר אוטווס, מנכ"ל רולס רויס: "פעולה חסרת תקדים זו ננקטת בגין הודעת ממשלת בריטניה על החמרת האמצעים למאבק בנגיף הקורונה. אמצעים אלה ננקטים ברולס רויס בכובד הראש הראוי, מתוך דאגה לכוח העבודה שלנו. רולס רויס היא קהילה הדוקה ואין לי ספק כי נחישותנו המפורסמת תעמוד לזכותנו בתקופה יחודית זו. אנו יודעים כי הפעולה שנקטנו עלולה ליצור אי נוחות בקרב לקוחותינו המכובדים, אך אנו מבקשים את הבנתם בעת מיוחדת זו".

השבוע הנוכחי נחשב גרוע במיוחד עבור כמעט כל יצרניות הרכב באירופה. טכנית, קשה למצוא יצרניות שמפעליהן עובדים. היום הודיעה ב.מ.וו כי תסגור את מפעליה באירופה לחודש. אתמול היתה זו מרצדס בנץ שהודיעה על סגירה של רוב המפעלים. מוקדם יותר הודיעו גם רנו ופולקסווגן כי יסגרו את מפעליהן באירופה - כמו גם פורד. כל היצרנים ציינו שתקופות הסגירה נעות בין שבועיים לחודש, אך ברוב המקרים ציינו גם יתכנו הארכות של תקופות הסגירה.

Support Ukraine