הישראלים הצליחו לתחמן את טסלה ועכשיו מחכה להם רשות המסים

לפני שנתיים, חודש - 26 פברואר 2022, כלכליסט
הישראלים הצליחו לתחמן את טסלה ועכשיו מחכה להם רשות המסים
נהגים שרכשו מכונית טסלה עקפו באמצעות רישום בחו"ל את ההגבלות שקבעה היצרנית על רכישת שדרוגים באמצעות תוכנה למכוניות שנמכרו בישראל; עכשיו הם צפויים לשלם על כך מסים שדורשת המדינה, בדיוק כמו על חלפים לרכב

ישראלים שרכשו מכונית טסלה מודל 3 החשמלית הצליחו לעקוף את ההגבלות שקבעה היצרנית על שדרוגי תוכנה למכוניות שנמכרו בארץ. עכשיו הם עלולים להידרש לשלם על כך מסים. 

טסלה היא יצרנית הרכב הראשונה שכבר מציעה שדרוגים מרחוק, ללא צורך בכניסה להתקנה במוסך, במה שמכונה בתעשיית הרכב OTA, כלומר -Over the air התחברות של היצרן לרכב מרחוק באמצעות תקשורת סלולרית לצורך תיקון תקלות, או שדרוגים. בחלק מהמקרים מדובר בשדרוגי תוכנה שמוסיפים לרכב יכולות, כמו האצה מהירה יותר, או יכולות נוספות לבקרת השיוט האדפטיבית, כמו מעבר נתיב באמצעות איתות, מבלי שהנהג צריך לגעת פיזית בהגה. 

במקרים אחרים מדובר על פתיחת יכולות שכבר מותקנות ברכב, כמו חימום הגה ומושבים: כל דגמי מודל 3, למשל, שיוצרו מאז ינואר 2021, מצוידים ביכולת הזאת, אך היא הפכה סטנדרטית רק בהמשך. טסלה מעדיפה להתקין מראש את מערכת החימום בכל רכב ואחר־כך למכור את היכולת להשתמש בה, או לפתוח אותה לכל הלקוחות בשוק מסוים, כדי לפשט את תהליך הייצור ולבנות כמה שיותר מכוניות זהות.

Support Ukraine