רוכבים ישראליים ירכבו על אופנועי Factory בסבב המוטוקרוס

לפני 5 שנים, 11 חודשים - 22 אפריל 2018, Walla!
רוכבים ישראליים ירכבו על אופנועי Factory בסבב המוטוקרוס
מטרו מוטור, יבואנית אופנועי המטוקרוס של ימאהה וקוואסאקי גאה לבשר, כי לראשונה בישראל, יתחרו רוכבי קבוצת המרוצים של מטרו מוטור על אופנועי פאקטורי בליגת המוטוקרוס הישראלית

אופנוע פאקטורי הוא אופנוע שהחל את דרכו כאופנוע סדרתי רגיל, אך מראש היה מיועד למרוצים, אשר שופר בשני כיוונים עיקריים. הראשון הוא התאמה ספציפית לרמת הרכיבה ולמידות הגוף של הרוכב המיועד לרכוב עליו ושנית היא התאמתו של האופנוע למסלולי מרוץ ספציפיים. על מנת לבצע זאת המפעל מייצר מגוון גדול מאוד של חלקים מיוחדים ואיכותיים ביותר המיועדים לכך ובנוסף דרושים גם מכונאים ואנשי צוות שיוכלו יחד עם הרוכב למצוא את השילוב האופטימלי בין כל החלקים, הרוכב והמסלול. שלושת אופנועי הפקטורי של קבוצת המוטוקרוס של מטרו ישראל הם: ה-YZ450F של דור עטיה, ה-YZ250F של שגיא צרפתי וה-KX250F של דן מיה.

אופנועי הפאקטורי החדשים שופרו בעשרות שיפורי המרוץ הרשמיים של ימאהה ((GYTR® המשמשים את קבוצות המרוץ הרשמיות של היצרן, ושיפורי Aftermarket נוספים. כל אופנוע פאקטורי נבנה כאמור בהתאמה לרוכב וסגנון הרכיבה שלו, כאשר הרוכבים היו מעורבים בתהליך מתחילתו ועד סופו. כל אופנועי הפאקטורי שופרו בתהליך שכלל בדיקות דיינו לשיפורי המנוע, ורכיבה במסלולי מוטוקרוס לכיול מערכת המתלים.

Factory - אופנוע ה-Factory של דור עטיה, כולל מעל 24 רכיבי שיפורים, הכוללים בין השאר צילינדר ,מצמד מרוצים, וסעפת טיטניום - תוצרת GYTR®, ומזלג קדמי תוצרת אוהלינס.

YZ250F Factory - אופנוע ה-Factory של שגיא צרפתי שופר גם הוא בעשרות ברכיבי מנוע, מצמד וסעפת תוצרת GYTR®, כאשר הבולמים נבנו וכוילו במיוחד לפי מפרט הרוכב בסדנת ENZO בארה"ב, ובמנוע נעשה שימוש בבוכנה לדחיסה גבוהה.

KX250F Factory - אופנוע ה-Factory של דן מיה, זוכה לכ-30 רכיבי שיפור שונים, ביניהם מתלי אוהלינס מלפנים ומאחור.

כמו כן, נמצא בתהליך פיתוח גם ה-YZ125 Factory של רוכב מטרו רייסינג - גיל זרקו.

קבוצת מטרו רייסינג זכתה בשנה שעברה להישג יוצא דופן, עם המקומות הראשונים ב-4 קטגוריות שונות. מתן ניר, מנהל קבוצת מטרו רייסינג: "באופנועי ה-Factory הושקע סכום דמיוני במונחים ישראליים, וזו למעשה הפעם הראשונה שרוכבים ישראלים מתחרים על כלים Factory, בדיוק כמו כלי המרוץ של קבוצות היצרן באירופה ובארה"ב. מעבר לעניין הגדול שאופנועים אלו יעוררו בליגת המוטוקרוס בישראל, אנחנו בטוחים שההשקעה הגדולה באופנועים וברוכבי קבוצת המרוצים תגרום לשיפור ברמת ספורט המוטוקרוס בישראל ותקרב אותנו יותר לרמה העולמית".


רשימת מותגי השיפורים באופנועי ה-Factory: GYTR®, Akrapovic, Twin air, DRC, Renthal, Acerbis, Ohlins, Accel, Neken, Progrip, Zeta , CZ Chain, Enzo, Motul

Support Ukraine