מצבם של נהגי ישראל המנסים להגיע בשעות הבוקר לעבודה בתל-אביב ממשיך להחריף. מנגד, היציאה מהעיר הגדולה לערי הלוויין שמסביב מהירה יותר.
החודש בדקנו עד כמה התארכה הנסיעה במאי האחרון לעומת ממוצע חודש מאי ב-3 השנים הקודמות (2013-2015). לפי נתוני חברת ווייז הנמסרים לנו מדי חודש, המגמה ברורה מאוד: זמן הנסיעה אל הכניסה המרכזית של תל-אביב (מגדלי עזריאלי) הולכת ומתארכת עם השנים.
הפקקים בכביש 5 - הכניסה המרכזית מהשומרון למרכז הארץ - הם כנראה הגרועים ביותר, אולי בין היתר בהיעדר חלופה של רכבת ישראל. במאי האחרון ארכה נסיעה בשעות 7-9 בבוקר מהעיר אריאל לעזריאלי תל-אביב למעלה משעתיים (126 דקות בממוצע), תוספת של 60 דקות בהשוואה לממוצע בשנים הקודמות.
בשבעה נתיבי נסיעה נוספים, תוספת הדקות לנסיעה ברכב הפרטי בבקרים בחודש מאי האחרון הייתה דו-ספרתית, כולם נתיבים שמובילים אל העיר תל-אביב.
מנגד, היציאות מתל-אביב כאמור התקצרו עם השנים. מי שנסע במאי אל העיר מודיעין - בין אם מירושלים ובין אם מתל-אביב - בילה בכביש 26 דקות בממוצע, ירידה של 8 דקות לעומת שנים עברו. הנסיעה ממודיעין לתל-אביב באותן שעות ארכה במאי האחרון 67 דקות, תוספת של 20 דקות.
לצד הנתונים שאנחנו מקבלים מחברת ווייז, נתוני הלמ"ס מאפשרים לנו לחלק את הזמן שהנהגים מבלים בכבישי הארץ בין שתי אוכלוסיות - בעלי דירות לעומת שוכרים. בהכללה ניתן לומר שבעלי דירות הם אמידים יותר, ולכן האפשרות שלהם לגור ליד מקום התעסוקה רבה יותר. מנגד, גמישות הדיור של השוכרים גדולה יותר - והם יכולים לשכור דירה בהתאם למקום עבודתם (גם אם זה אומר ויתור על שטח הדירה, גיל הבניין ועוד).
מתברר שבעלי הדירות נהנים יותר: 35% מבעלי הדירות נוסעים לכל היותר רבע שעה עד לעבודה, לעומת 32% מהשוכרים. בתמונה רחבה יותר, נסיעה של עד 45 דקות לעבודה, הנתונים הופכים דומים - 78% מבעלי הדירות ומהשוכרים בישראל נוסעים עד 45 דקות בכל יום לעבודתם.
במקביל, אחד מכל חמישה ישראלים נוסע לפחות שעה וחצי (הלוך וחזור) כל יום כדי להתפרנס.
חדשות קשורות